KubbGubbe

Kubb är ett roligt spel.
I alla fall om man inte spelar för mycket.
Som med allt annat.


så sån stil han har....



Ser koncentrerad ut. Det är nåt som jag lärde mig på teaterskolan.
Att se ut som om jag vet vad jag håller på med.
Det är bra att kunna använda det knepet ibland...


Det är alltid lika kul att förlora.
Förr kunde jag vara världens sämsta förlorare.
Kunde bli helt störd i flera dagar och känna hat mot den som vunnit över mig.
Det har gått över nu. Jag sparkar ner den som vinner på en gång istället..
:o)

Det var en fin kväll i alla fall...



Fin bild...kunde det ha varit om det inte stod en gubbe mitt i bilden som pekade upp mot skyn.
Stört beteende!



Sådan himmel kan inte skapas. Den måste upplevas.


Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Absolut!, kubb är ett roligt spel. Roligast blir det när det finns lika många olika regler som det finns deltagare i spelet. Min bror brukar alltid hitta på ny regler under spelets gång. Han har en egensinnig vinnar-skalle. Sista bilden ser ut som om den var hämtad från en amerikansk 80-tals film. Då sparade man inte på orange-filtret. Tänk er själva, Top Gun - Tom Cruise på en motorcykel i fullfart över landningsbanan. Där snackar vi orange himmel.

Mvh, Boris.

Ps. Jag tror inte att blinda ser på tv, jag tror dom lyssnar.

2008-07-22 @ 22:30:38
Postat av: BorisBorissa

Ha, jag glömde ett mellanslag i förra kommentaren. "Tom Cruise på en motorcykel i fullfart över landningsbanan". Skall vara: "Tom Cruise på en motorcykel i full fart över landningsbanan. Annars så var ju fullfart ett nytt skojigt ord. Undrar bara vad det betyder - FULLFART.

Mvh, Boris.

2008-07-22 @ 22:36:43
Postat av: BorisBorissa

Det blev ett litet fel i den andra kommentaren. "Tom Cruise på en motorcykel i full fart över landningsbanan. Skall vara: "Tom Cruise på en motorcykel i full fart över landningsbanan". Jag ger upp. Det blev nog fel här också. Hoppas ändå att alla ni andra har fattat mer än jag.

Mvh, Boris.

2008-07-22 @ 22:45:02
Postat av: martina

thank you, jag menar dagens outfit, "Sofis mode" har väl redan knackat på... ;):D

2008-07-23 @ 07:53:31
Postat av: Sören

BorisBorissa: Om man inte fuskar med reglerna i kubb så är det inte kubb. Det gäller att spela förvånad när man inte får kasta direkt på kungen osv. Så att man förvirrar motståndarna.



Kära Martina: Jag passar inte i Sofies Mode. Jag testade en gång med klänning, men resultatet var inget vidare. Det finns bilder här på bloggen från det tillfället. Jag föreslår att Sofie får behålla sitt mode för sig själv.

Eller?

men, som du vet så har jag ju en svår form av tygfobi...men du kanske kan hjälpa mig att bota den?

Att gå omkring med en tygrulle under armen verkar inte särskilt lockande.

2008-07-23 @ 09:27:09
URL: http://sorenolsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Aha, jag hade missat inlägget om tygfobin. Nä, jag vet inte heller om jag tror på att bära runt på en tygrulle :S , men vad vet jag?

2008-07-28 @ 22:56:28
Postat av: Rebecca

Nu ser det onekligen ut som om den här bloggen är död sedan länge men jag testar ändå.

TYGFOBI!! Det har jag! Vet inte hur jag fick det, har inga andra fobier så vitt jag vet. Men tyg. Urv.

Precis som du beskriver, den torra, sura lukten. Men det värsta för mig är att ta på tyg. Lite grövre tyger - känslan i fingertopparna, hur de vibrerar. Eller hur naglarna fastnar i det. Och ljuden av det. Jag får otroliga obehagskänslor och ryser.

Och idag googlade jag det. Google frågade mig om jag menade "tågfobi". Och visade mig EN träff på tygfobi. Din blogg. Inte illa pinkat. Trodde jag var helt ensam om detta men tydligen finns det en till!!

2010-01-09 @ 19:52:09
URL: http://illustrationmania.blogspot.com
Postat av: Bagge

Vill du veta vad strecken i skyn är så ska man se hela dessa filmer, då får du veta vad som pågår bakom ryggen på hela folket och varför väder ändrat sig och att fler fått luftvägsbesvär.



Filmerna finns även på piratebay för fri nedladdning i Tv-format.



Del 1



http://www.youtube.com/watch?v=EtW30pt_kYo&feature=channel&list=UL



Del 2



http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w

2012-05-24 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0