Signering på Marieberg

I dag signerade vi på Marieberg köpcentrum utanför Örebro.
Mycket kul att se att den helt nya boken "Galna Gatan" var den som sålde mest!

Kul också att stöta på två gamla vänner.
Den ena  "Zacka" gick i min klass under hela grundskolan.
Kul att se honom igen.

Och så stötte jag på Olle. En av mina bästa och äldsta vänner.
Vi har spelat ihop sen vi var typ 13 år gamla.
Coma Band hette första bandet. Det var jag ,
Olle (som då mest kallades för Lasse)
Erik (verklighetens Lill-Erik) och
Frippe som var lillebror till "Stjärtbränd".

Jag spelade bas. Och ibland även trumpet.

Efter Coma Band hette vi Atmosfär
(efter att jag under en tid spelade i ett band som hette Kilroy Band)
När vi spelade i Atmosfär var vi med i en talangtävling som hette Rock-SM.
Vi vann vår deltävling och gick vidare till nån sorts kvarts eller semifinal.
Bandet som vann hela skiten var ett gäng konstiga hårdrockare.
På den tiden var det ju nästan UTE med hårdrock.
Bandet hette Europe...
Ingen fattade hur DE kunde vinna Rock-SM.
:o)

Efter Atmosfär blev det Hemliga Byrån.
Hoppsan..
...så blev det en monsterhit med låten
"Hej Hej Hemskt Mycket Hej" och vi spelade in en fullängdare (LP) och åkte runt i folkparkerna..
Sjukt..

Efter det blev det låtsasbandet "Heman Hunters" - som vi sjöng och spelade in till de ljudkassetter som vi gjorde med Bert.

Sen försvann musiken in i en dunkel dimma under många år.
Men det är fortfarande lika kul med musik, tycker jag.
Kanske vore det dags för en återkomst till musiken snart?

Vi får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0