Vilken bisarr lista!

Såg just i Expressen att de har gjort en omröstning om vilka kändisar som man vill bo granne med..
Helst vill folk bo granne med Robert Gustavsson.
Okej..
Hur tänker folk då?
- Jag ringer på dörren och ber om lite mjölk - och så kommer Robert och skojar till det lite och häller mjölken över kroppen så där lustigt som han gör på TV..

På andra plats..Jonas Gardell..
Jaha..ungefär samma upplägg där.. Man får en liten föreläsning om "mellanmjölkets land" när man ringer på dörren.

Tredje plats är Henke Larsson.
Ja, det måste vara killar som vill knalla in och sitta i Henkes soffa och prata lite sport så där på Tipslördagen.
Kanske en pilsner och lite snacks och så inside information om Sir Fergusson i Manchester United.
- Hur är han..egentligen?

På fjärde plats..Dogge Doggelito..
Nu blev det såsigt i min skalle..
Granne med Dogge?
Vill folk ha lite rap och Hip Hop i rummet intill på kvällarna?
Eller är det mer att de vill "hänga med killen"?
Eller de kanske vill ha en cykel av Dogge?
Det har man ju sett på TV. Han har hur många cyklar som helst. Man får en på köpet.

Och femte plats..Kungen!
Hallå?
Vill man bo granne med Kungen???
Jag tror att man då vill krypa över balkongen och spana in i vardagsrummet för att se hur Kungen ser ut naken.
Eller annars är det bara så att man tänker att "om Kungen bor i en lägenhet så måste ju den vara stor och lyxig. Då vill jag bo granne med honom, för då måste ju min lägenhet också vara stor och lyxig"

Sjätte plats..Fredrik Reinfeld
Hmm...jag misstänker att folk vill bo granne med honom för att man på det sättet ska kunna glida in på en fika på eftermiddagarna för att försöka påverka lite skatter och fördelningspolitik.
Eller annars räknar man med att Herr Reinfeld är borta hela dagarna så då kan man passa på att umgås lite med hans fru. Hon verkar ju snäll och trevlig!

Sen kommer Mona Sahlin.
Intressant att hon kommer på sjunde plats! FÖRSTA kvinnan.
Vill folk bara bo bredvid killar?
Varför kommer ingen kvinna högre upp på listan?

Sen kommer Carola..
Nu blir jag lite skraj.
Varför vill folk bo granne med henne?
- Hej. Vad gör du? Ska vi läsa lite Bibel ihop?
eller:
- Hej. Jag har inget att göra. Kan du inte sjunga lite för mig? Jag kan inte sova. Ta den där fina godnattsången..


Ja, det var en rolig lista!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0