Året som gick.

Nu så här i årets sista timmar så är det brukligt att summera året och tänka lite om vad som har hänt under året.
Både personligt, yrkesmässigt och ute i världen.
Vad kommer det att stå i framtidens uppslagsböcker om året 2007?
Ingemar Bergman, Lars Forsell och Povel Ramel dog.
Inte så kul.
Benazir Bhutto mördades.
Inte alls kul heller.
Så vad var roligt 2007?
Astrid Lindgren skulle ha fyllt 100 år.
Men hon är ju också död.
Och Linnéåret - men...han är ju också död.
Ska 2007 tillskrivas året då många dog?
Men så kanske det är varje år?
1987 dog Andy Warhol, Ove Rainer och Fred Astaire.
1997 dog Prins Bertil, Allan Edvall och Ted Gärdestad.

Tydligen så dör folk varje år.
Personligen så har det hänt roliga saker under 2007.
Vi har gett ut 7 stycken böcker.
Vi var till Ryssland och introducerade våra böcker.
Vi började jobba på en musikal med Sune - som troligen ska sättas upp under 2008.

Dessutom blev jag lite friskare i min skadade hand.
Nästa år hoppas jag att återigen kunna spela lite gitarr.
Det vore kul!

Och så började jag blogga.
Det är säkert inget som kommer att skrivas om i framtida historieböcker.
Men ändå..
Det är ju kul.
Och det är väl det viktigaste?

Hoppas att ni alla får ett riktigt, riktigt GOTT NYTT 2008!!!!


HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sverker

Bra inlägg. Problemet med nyheter är alltid att "bleeding is leading" så
därför tror man ju alltid att bara dåliga saker händer. Men så är det ju inte. Inte alls. Men det vore trevligt om det kom fram litet oftare i media emellanåt också.
Att ni, Anders och Sören lanserar sig i Ryssland tycker jag till exemplvis är av allmänt intresse och en god nyhet, men det har jag bara läst här.
:-) Sverker

2007-12-31 @ 13:54:59
URL: http://karlslundskolan.dinstudio.se
Postat av: F

Gott nytt år! Hoppas 2008 blir ett bra år både jobbmässigt och privat!//Fia

2007-12-31 @ 16:34:44
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Marlene

Du glömde Thore Skogman.... Kul med Ryssland, hoppas det går lika bra där som på ala andra ställen.

2008-01-01 @ 20:53:42
URL: http://blogg.expressen.se/mrinda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0