Det är farligt att motionera.

Det är många som säger att man mår bra av motion.
Men jag har läst i en tidning om fyra personer som har dött.
En blev överkörd av ett tåg.
En annan dog efter en tids sjukdom.
En tredje var över 90 år gammal och den fjärde blev nerskjuten på en gata av en rånare.
Alla fyra hade en sak gemensamt.
De motionerade regelbundet.
Med andra ord kan man säga att motion leder till döden.
Men iofs så leder ju allas liv till döden.
Det är svårt att låta bli att dö.
Vissa har försökt. Men ingen har lyckats.

I dag dog Tore Skogman.
Det är ju tråkigt.
Eller?
Han kanske var klar med sitt liv.
Han kanske har det bättre där han är i dag.
Nu väntar jag på minnesprogram om honom och en massa uttalanden i tidningar om att "det är så tomt utan honom".
När ska vi människor lära oss att döden är en logisk följd av ett liv.
Ibland död folk gamla.
Ibland dör de unga. Det tycker jag är mer tragiskt.
De som ännu inte har hunnit leva sina fullvärdiga liv.

...

I helgen var det signering i Karlskoga.
Mycket folk och många böcker signerades.
Vid en liten paus passade vi på att ta lite kort - för att visa hur roligt vi har det på våra signeringar..



och så fick vi fika. Anders tappade bort sin pepparkaka.
Om den blir upphittad kan han väl få tillbaks den mot beskrivning?



Till helgen är det signeringar i Stockholm.
Det ska också bli kul!


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!

Jag vänder mig till dig med en viktig fråga.

Det är så, att jag genom min blogg och minna vänner, under en tid diskuterat begreppet "långtradare". Vi är många som med vida gester debatterat och jag vill därför få ett slut på denna evighetsdiskussion och vänder mig till er för assistans!

Jag har funnit Berts defintion av Långtradare, som med tunga och minst två minuter. Detta är också min bild av en korrekt långtradare när vi växte upp.

Frågan som stället allt på sin spets, är om begreppet långtradare kommer från den gamla leken Ryska posten, dvs att den fanns redan som begrepp och ord innan Bert, eller om ordet myntades av Bert (er) i hans dagböcker?

Kan jag hävda att urdefinitionen av en långtradare är "med tunga, två minuter" och hänvisa till Berts dagbok som den första källan, eller kan det ha funnits tidigare deinfitioner?

Jag är expert för att göra små saker stora och sedan engagera en massa folk, men när de väl satts i rullning är de svåra att stoppa :)

Hjälp jättegärna mig och mina vänner att reda ut begreppet! Tack för övrigt för Bert och Sune. Vad hade det blivit av oss utan dem?

Mvh Linn

2007-12-10 @ 20:55:47
URL: http://bigmouth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0