Författarbesök i Oxhageskolan

I dag ska vi träffa barn i Oxhagenskolan här i Örebro.
Det känns, som vanligt kul att komma ut och träffa unga läsare och fram för allt - unga människor.

Helgen har varit väldigt lugn.
Kanske beroende på att jag var borta så mycket förra veckan.
I skrivarstugan i Moviken.
Där är det alldeles tyst och stilla och lugnt.
SÅ skönt tycker jag.
Och man får så mycket gjort.
Och där var det snö. Såg ut som ett sånt där julvykort, nästan...

image84

Men när jag kommer hem så är det mycket fokus på att vara med barnen.
Och så var det ju FÖRSTA ADVENT!!!
...vad nu det betyder..
Personligen så tycker jag att man ska kunna fira lite så där med ljus och gott fika och HURRA vilken dag som helst på året.
Jag är FÖR mer HURRA i livet.
Undrar om det inte finns en religion som heter "HURRA"
Om det inte gör det så kanske man ska skapa en sån..
Livsbejakande låter det i alla fall.

Hur som helst. På onsdag ska vi vara med på TV. Jag ska kontrollera att alla tittar på det.
Jag ska resa runt i landet och hålla förhör med alla människor.


Jo. En sak till hände i förra veckan. Jag fick ett tok-ryck och rakade av mig allt skägg..
Jag har typ haft hår i ansiktet i 10 år.
Så här ser jag ut ungefär nu...


Dags för frukost!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Vad roligt! Det är alltid kul med såna där plötsliga ryck som man får ibland. :D

2007-12-03 @ 20:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0