Signering i Karlskoga

I morgon är det signering på Spings bokhandel i Karlskoga mellan 12-14.
Det är en årlig tradition som vi har att åka dit.
Vi har varit och signerat hos Olle på Spongs i alla år sen första boken 1984.
Förra året missade jag - för då låg jag på sjukhus och var drogad med piller och annat lustigt.

Att åka "hem" till Karlskoga är lite extra, tycker jag.
Där är jag född och bodde till jag var 21 år.
Där bor tre av mina bröder och min syster och min mamma.
Där har jag gjort så många roliga, dumma, smarta och vanliga saker.
Där började jag spela musik och teater.
Där började den kreativa ådran stärkas och där gjorde vi de första radioprogrammen som senare kom att bli bok nummer ett, två, tre...och nu senast bok nummer 98...

Nästa år kommer bok nummer 100!
Jag TROR att det blir en helt ny bilderbok som heter Giraffen Staffan...

:o)

HEJA IDOLERNA!!!!!
Jag tror att Agnes vinner.
Och Darin.
Sen tror jag på en överraskning...
Karl Martindahl dyker upp och gör en kupp.
Och så sjunger Tomas Ledin en ny låt som vi tycker oss ha hört förut.
Och så sjunger Ace of Base sin nya hit....
Ja, sen blir det väl lite Elvis och lite sånt.
Julstämning?
Kommer tomten?
Peter Jidhe som tomte?
Kan hända...det KAN hända...

Nudge, nudge...
Does your wife lika sports?
Bet she does..bet she does..

Kommentarer
Postat av: Sverker

Vilket sammanträffande. Min hustru är född i karlskoga också. Hon flyttade när hon var ett år yngre än Sören. När hon var 2 år.

2007-12-07 @ 21:29:14
Postat av: Marcus

Snygg Monty Python-nudge du fick till där mot slutet. :oP

2007-12-11 @ 10:49:44
URL: http://tolkat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0