Vid dagens slut 4 december

Vem bär ansvaret för mitt liv?
Det var temat som jag pratade om i Radion här om dagen.
Det är intressant att se hur många människor försöker göra nån annan ansvarig hur ens eget liv ser ut.
Om bara nån annan ändrar på sig så blir mitt liv bättre..
Jo. Eller hur!
Det kan vara ganska srämmande att upptäcka att man bara kan ändra på en enda person i hela universum.
Och det är en själv.
Visst kan man påverka andra att vilja ändra på sig, men det är ju en annan sak.
Det är ändå så att den enda man kan ändra på är sig själv - och kanske sina egna reaktioner på andra.
Men vi människor tycker oftast inte om att stå utan kontroll.
Vi vill kontrollera det mesta i tillvaron.
Men frågan är - går det?

För många år sen fanns det ett program som hette "Snillen spekulerar".
Nån som minns det?
Jag komemr ihåg att jag fantiserade om en sketch till TV som skulle heta "Fyllon spekulerar".
Det skulle kanske passa in på mina filosofiska funderingar?
:o)

I dag är det torsdag och manuset till Galna Gatan ska vara klart i eftermiddag, har jag tänkt...
Så då är det nog bäst att jag slutar skriva här och skriver på manuset istället..

Ha en bra dag alla people!

Kommentarer
Postat av: Murki

Tycker du ska köra på idén "Fyllon spekulerar".
När folk ska vara filosofiska på fyllan blir det alltid intressant att lyssna.

2007-12-06 @ 17:18:12
URL: http://murki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0