Hipp Hurra!!!

I dag fyller min lilla Lova 15 år.
Shit.
15 år!
Jag minns själv när jag fyllde 15.
Då kände man sig stor. Riktigt stor och vuxen.
Undrar om mina föräldrar såg på mig då som jag ser på min dotter i dag?
Det finns ett litet barn i alla vuxna och en stor människa i alla barn.
För mig är det hela trolleriet med att skriva för barn och ungdomar.
Jag har bevarat mitt inre barn och känner stor kärlek till det. Jag låter det få vara lekfullt och spontant.
Jag låter det få vara kreativt.
Livet blir bara större för varje år som går. Jag inser allt mer att jag inte vet så mycket och en stor förundran växer för tillvarons storhet.

Kärlek!

Mums!

Kommentarer
Postat av: army of me

Hallå Sören.
Jag tar tillfället i akt nu när jag upptäckt bloggen. Jag vill bara att du och Anders skall veta att ni gjorde den bästa julkalendern ever. Hela min familj har tittat på den varenda jul sedan den sändes. Först hade vi alla avsnitt och lucköppningar inspelade på VHS som spelades sönder och samman. Sedan införskaffades DVD-samlingen. Serien har oförglömliga citat som ofta sätter punkt i olika sammanhang i tillvaron.
Så synd att inte era lucköppningar finns med på DVD. Jag saknar verkligen att få garva ihjäl mig åt Mjuka Margot och Anders spanska gitarrspelande osv osv. Allt var helt lysande.
Ni är helt lysande.
Lucköppningarna finns inte att köpa eller få tag i tro?
Tack för allt. Ha det fint. Ciao.

2007-06-24 @ 14:28:06
URL: http://bomtjackalack.blogspot.com
Postat av: Sören

Tack ska du ha!
Det är många som efterfrågar lucköppningarna - och tyvärr så har jag dem inte ens själv. OM jag hade dem kunde jag ju lägga in dem på YouTube eller nåt - men jag kan inte, eftersom jag inte har dem..
:o(
Sunes Jul har ju blivit en klassiker, och det finns mycket att säga om hur det gick till med den produktionen - men det får jag skriva om nån annan gång.
Må så gott!

2007-06-25 @ 13:37:54
URL: http://sorenolsson.blogg.se
Postat av: Galowitch

Och det är en klassiker som håller än. Jag och min pappa såg den tillsammans julen år 2006. Ett avsnitt per dag. Roligaste och intressantaste karaktären, är ju helt klart Rudolf, den vrålklantige envisa gubben ;)
Men dumt dock att lucköppningarna inte fanns med på deveden. Det håller jag helt med om. Det hade förstärkt stämmningen, och gjort det hela roligare. Men..."SÖÖÖÖÖÖÖÖREEEEEEEEEEEEEEEN!"

2007-06-30 @ 02:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0