Man tar vad man har..

ibland kan jag råka få syn på nåt av alla matlagningsprogram på TV och förundras över att alla lyckas röra ihop maten med en sån finess och snits.
Det är aldrig så för mig.
När jag ska laga mat så utgår jag alltid från vad som råkar finnas i kylsåp och skafferi här hemma.
Magen börjar kurra till och jag inser attd et är dags att laga till nån mat.
Då finns det sällan alla dessa ingredienser som krävs för att jag ska kunna röra ihop samma mat som på TV.
Det blir vad som råkar finnas hemma.
Men det blir ju alltid tillagat med nån egen sorts kreativitet.
Ingen maträtt blir exakt likadan varje gång.
Ibland blir det bra - ibland dåligt.

Så är det för mig.

Kommentarer
Postat av: Galowitch

Jag tror verkligheten inte innehåller det tv-programmena är fyllda av: Redigeringen :).
I en vanlig människas liv så kan ingredienser saknas, "talangen", eller så misslyckas man helt enkelt för att man saknar tålamodet helt enkelt och slänger in en matlåda i micron.
För oss som inte är mästerkockar (dit räknar jag mej själv) är det ett alternativ. Ialla fall för ikväll.
Och nu när värmen åter har kommit igen, så lär man behöva äta en glass för att svalka ner sej lite...

2007-06-14 @ 20:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0