Tre små roliga ord...

...som man kan avända i stort sett när som helst är "Jag vet inte".
Det kan tyckas som om de orden inte betyder nånting. Men svara det på alla tänkbara frågor som du får under en dag - och du kommer att bli förvånad..
Folk blir arga om man svarar det:
- Vad har du för mailadress?
- Jag vet inte.
- Har du ingen mail?
- Jag vet inte.

Folk tycker att du är dum i huvet:
- Vad heter du, nu igen?
- Jag vet inte.
- Va? Vet du inte vad du heter???
- Jag vet inte.
- Men kan du säga vad klockan är i alla fall?
- Jag vet inte.
- Är du helt dum i huvet???
- Jag vet inte.

Folk tycker att du är hemlighetsfull:
- Vill du berätta vad som är ditt bästa semesterminne?
- Jag vet inte.
- Vet du inte ller vill du inte berätta?
- Jag vet inte.
- Du låter hemlighetsfull. Är du det?
- Jag vet inte.

Folk tycker att du är elak:
- Älskar du mig?
- Jag vet inte.
- Va? Vad är det för svar?
- Jag vet inte.
- Betyder det att du inte älskar mig?
- Jag vet inte.
- Vill du göra slut?
- Jag vet inte.
- Tycker du att jag är ful?
- Jag vet inte.
- Då tycker du att jag är snygg, alltså?
- Jag vet inte.
- Men svara inte så där! Vad vet du för nåt, egentligen?
- Jag vet inte.
- Vet du ingenting?
- Jag vet inte.

Man kan hålla på i det oändliga.
Det är ett bra svar. Men det ger reaktioner. Jag lovar. Testa själv!
Och om du som läser det här undrar varför jag har skrivit ett helt långt blogginlägg om dessa tre ord så kan jag bara svara...

...För att jag ville!

:o)

Kommentarer
Postat av: Lallis

Det var ju bra att du ville för det var riktigt kul läsning;)

2007-11-16 @ 08:26:45
URL: http://www.korvmedbrod.se
Postat av: Victoria

Måste prova! :)

2007-11-20 @ 15:39:19
Postat av: emma

ååååhhh...
du skulle ju ha avslutat med "Jag vet inte"
då hade jag garvat ännu mer än jag redan gör... :P

2007-12-01 @ 00:14:07
URL: http://eminentem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0