Vår värld är galen..

Läser lite nyheter så här på morgonen och slås ännu en gång av hur sjuk vår lilla värld är.

Det står i tidningen att "Cedershiölds har svart städhjälp...."
Det är en fruktansvärd sak! Hur kan de? Det är diskreminering mot alla vita!
De borde i alla fall kunna ha en svart-vit, tycker jag!
Debatten om våra politikers alla olika dumma affärer fortsätter att förvåna och förskräcka oss "vanligt folk".
Märkligt.
Det har ju varit så där jämt!
Men en sak som jag ständigt slås av är att alla KVINNLIGA politiker offras hur enkelt som helst vid såna här affärer, medan de manliga motsavrigheterna till idioter sitter lugnt kvar på sina stolar.
Varför?
Jag fattar inte riktigt skillnaden. Kan det vara så illa att det är kvinnorna som mer tar ansvar för sina egna handlingar i dessa utsatt lägen?
Männen stoppar huvudet i sanden, går ner i sin källare en stund och skruvar på sina mekaniska prylar och återkommer med full kraft efter att stormen har bedarrat.
Kan det vara så?
Men i ärlighetens namn...Hur i HELVETE kan alla dessa politiker ens tacka JA till erbjudanden om höga ämbeten när de själva vet med sig sina lik i garderoben?
De måste ju för 17 fatta att de ska bli granskade!
Och när det kommer blir de jätteförvånade..
- Va? Har jag haft svart arbetskraft? Har jag flyttat ut pengar olagligt ur landet? Det hade jag ingen aning om!!!

Sen såg jag bilder på Tutankhamuns ansikte...
 Det ser inget vidare ut.
Det var ju ganska lång tid före ansiktskrämens betydelse för folks välbefinnande.
Det märks!
Stackars grabb. Såg man ut så där i ansiktet så skulle jag också vilja dö ung.
Men somsagt. Det där är ju histora nu...

Måndags hälsning!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Sanningen är ju den att du kan tjäna betydligt lättare pengar på att tvingas avgå efter några veckor istället för att behöva jobba flera år. Efter lagom lång tid "råkar" du läcka en liten bomb och vips sitter du där med en massa fritid och dessutom en hel massa månadslöner i avgångsvederlag.

2007-11-05 @ 17:56:01
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0