Astrid Lever!

Vad  få känner till är att den kända barnboksförfattaren Astrid Lindgren aldrig dog som det har påståtts att hon gjorde den 28 januari 2002.
Astrid iscensatte sin egen död för att slippa bli kallad Pippi jämt och ständigt.
Sånt kan bli tröttsamt i längden.

Faktum är att hon nu lever i högsta välmåga på Kurrekurredutt ön i Söderhavet.
 

Jag har fått fram uppgifter att en äldre dam checkade in på ett flyg till Söderhavet den 29 januari 2002.
Damen kallade sig Madicken Emilsson och hon bar svart huva och solglasögon för att inte bli igenkänd.
Hon bokade dessutom enkel biljett!

Jag har ringt till den lokale pizzabagaren på KurreKurreduttön Klingo Klang. Så här gick det:


Sören: Är det Klingo?

Klingo Klang: Ja, Vesuvio, tack. Kom om tio minuter och en kvart.

Sören: Nej, jag ska inte ha nån pizza.

Klingo: Kebab?

Sören: Nej, jag vill ha lite information om en kvinna som du säger dig ha sett på stranden med paraplydrinkar.

Klingo: Ja, Astrid. Hon är här.

Sören: Berätta. Hur kunde du veta att det var Astrid Lindgren som du såg?

Klingo: Jag frågade om hon ville ha något mer och då sa hon att ett Krumelurpiller skulle vara fint.

Sören: Krumelurpiller? Jaha.

Klingo: Jag hade inga såna. Det är olagligt, kåmpis.

Sören: Jag tror att hon skojade, bara. Det är föryngrande piller som hon har skrivit om i en bok.

Klingo: Ja, tack. Kom om en tio minuter och kvart. Hej då.

Sören: Hallå?


Efter detta samtal kände jag att jag var något stort på spåret och jag fick tag i numret till
det lokala hotellet Nangi Jallah.
Jag ringde dit och ställde några frågor.


Tommy: Hotell Nangi Jallah, vad kan jag hjälpa till med?

Sören: Vem är det jag talar med?

Tommy: Det är Tommy.

Sören: Tommy! Aha! Har du Annika dä också?

Tommy: Nej, hon är ute och surfar på vågorna. Hur så?

Sören: Jag ringer för att få lite information om en gäst på ert hotell.

Tommy: Vi lämnar inte ut några uppgifter.

Sören: En dam vid namn Astrid.

Tommy: Eh..(paus)

Sören: Hallå? Är du kvar?

Tommy: Som sagt..vi lämnar inga uppgifter.

Sören: Men kan du bekräfta att du har en göst vid namn Astrid på ditt hotell?

Tommy: Jag vet inte vad du pratar om.

Sören: Du har en gäst på hotellet som heter Astrid. Eller hur? Svara nu!

Tommy: Hallå? Jag hör dig väldigt dåligt..hallå? Jag lägger på nu..

Sören: Tommy!! Lägg inte på. Jag vet att det är du! Är Pippi där? Hallå???


Jag har funnit bevis för att vår mest folkkära författare har gått under jorden för att slippa bli igenkänd och för att kunna njuta av tillvaron och för att slippa all uppståndelse öcver hennes stundande 100 års jublileum.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Visst har det här stått någonstans förr? Känner igen det tycker jag..

2007-09-16 @ 11:41:45
Postat av: Sören

så är det ju med konspirationer...
och iofs så gjorde jag den på radion förra året.
Men du kan inte ha läst den nånstans.
:o)

2007-09-16 @ 12:13:31
URL: http://sorenolsson.blogg.se
Postat av: Niklas

Aha!! Då vet jag. det var i P4-extra om jag inte minns helt fel.

2007-09-16 @ 12:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0