Facebook v/s Blogg

Jag funderar lite på om det där med Facebbok kommer att ta över allt mer från bloggandet.
Det tycks som om Facebook mer fungerar som nån sorts gigantisk mötesplats med en massa applikationer och sammanlänkande av gamla och nya vänner.
Men bloggandet blir kanske mer personligt på nåt sätt?
De som vill går in och läser en blogg.
På Facebook dyker den ena märkliga applikationen efter den andra upp på skärmen.
Och jag fattar i alla fall inte mycket av alla "pokes" och "superpoks" och "ninja" och "vampire" osv, osv.
Det håller på i alla oändlighet.
Men jag kan inte låta bli att tycka att det är ganska kul i alla fall.
Även om jag inte fattar nåt...
Jag är helt bekväm i att erkänna att jag inte fattar så jävla mycket.

Men det kanske blir nåt bra av allt  i slutändan?

Kul är det i alla fall att det finns några små grupper med "Sunes Jul-fans" och "Sunes Sommar-fans" och även "Bert den siste oskulden-fans" som har startat sina egna grupper där citaten haglar.

Nu ska jag sitta och skriva lite manus igen och försöka bli klar med mina kapitel innan tisdag-kväll.
Då åker jag på kurs och blir borta i några dagar.
Hur faaan ska jag klara mig utan Bloggen och Facebook?
Jag ryser...

:o)


Kommentarer
Postat av: Malin i Orsa

Jag trycker oxå lite här och där på facebook och slås med mina odjur och skickar fiskar till folks akvarium och så ger jag bort ägg som kläcks och då är det en sjöstjärna eller en uggla. Så sjukt men ändå så är jag in och kolla flera ggr om dan. Känns som att jag är äldst överallt där jag är oxå...

2007-09-16 @ 18:36:46
URL: http://www.malinakrocko.blogspot.com
Postat av: Agnes

I'll miss you.

2007-09-16 @ 23:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0