En tisdag

I dag har det varit en ovanligt vanlig dag för mig som galen författare.
Först fick jag en svag aning om att jag nog inom kort hade beställt en klipptid, som jag naturligtvis hade glömt skriva upp.
Jag ringde och kollade när jag hade min tid.
- I dag om 30 minuter, blev svaret.
-Jag kommer, sa jag.
Så jag fick slänga min planering i papperskorgen och istället slänga mig i väg till frisören.
(obs. jag vet att det går att hitta på skojiga skämt med sören-frisöen och massören-sören osv)

Efter klippning var det dags att uträtta några små ärenden på stan när jag ändå var där innan det var dags att göra  dagens goda gärning.
Jag och Anders skulle köpa den första majblomman på stortorget i Örebro för att få lite extra uppmärksamhet till denna fina 101 åriga tradition.
Pengarna från försäljning av majblommor går till barn som har särskilda behov.
Min son har haft stor glädje av att genom sin skola ha kunnat söka pengar från stiftelse. De har kunnat gå på teater och åka på utflykter med hjäp av ekonomiskt stöd från majblomman.
Jag och Anders gjorde det enkla jobbet. Vi köpte lite majblommor.
Sen var det en kör från Karl Johan skolan här i stan som sjöng underbart vackert!
Superfint!

Efter det råkade två gamla kompisar - Fredrik och Stefan - komma förbi och frågade om vi skulle äta lunch.
Anders och jag skulle ändå äta arbetslunch så vi tackade ja till erbjudandet och satt och skrattade nån timme på ett ganska nyöppnat ställe som tyvärr råkade glömma bort vår mat...
Så vi fick sitta och prata istället för att äta - i en timme.
Sen kom maten.
Och vi fortsatte prata.
Sen gick kompisarna och jag och Anders hade lite planering inför morgondagens uppdrag - att vara sammanhållande länk på Barnläkarkonferensens middag på Conventum i Örebro.
Jag har rotat fram lite kuligheter som vi kan prata om.
Men vår insats är oerhört liten, egentligen. Så det blir nog mest en kul fest, tror jag!

Efter planeringen av morgondagen planerade vi även det arbete som ska hinnas med innan det blir sommar.
Det är ganska mycket som ska hinas med innan sommaren slår sina klor i oss svenskar.
Det är kul!

Efter det åkte jag och fixade lite fler ärenden innan det till slut gavs lite tid att skriva några små Bertkapitel till årets Berts Dassbok.
De skulle vara klara i februari..

Det är SÅ kul att skriva om Bert igen!
Han är skön och det flyter lätt när vi skriver.

Sen var det kvällsmys med film och slutligen sitter jag här i sängen och inser att jag får sova cirka 6 timmar - om jag somnar omedelbart NU!
Det gör jag nog inte.

zzzz....Jo. det gjorde jag!


Kommentarer
Postat av: martina

Jag gillar Bert. Och låten till tv-serien. Sonen älskar Sune. Han fick en Sunebok i påskägg (javisst fick han godis med, jag lovar!). Igår började han läsa den. Han skratta så han grät :D

2008-04-16 @ 08:30:25
Postat av: Niklas

Började läsa Bert och bacillerna igår igen (kanske 6-7:e gången?) och alla bert-böcker är så fantastiskt bra! Jag förstår verkligen att det är lätt att skriva om Bert, han känns självgående även när man läser.

2008-04-16 @ 14:38:08
URL: http://niklasw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0