Musse Pigg

Sagt om Musse Pigg - av Roy Disney - bror till Walt Disney, 1937.

"Han är passé. Ingen bryr sig om Musse Pigg längre. Vi har högar av Musse som vi inte ens kan ge bort. Jag tycker att vi ska fasa ut honom."

Ungefär lika smart som Charles H Duell som var chef för det amerikanska patentverket år 1899:
"Allt som kan uppfinnas är redan uppfunnet"

Slutligen en smartskalle till: Han var ansvarig utgivare på förlaget Prentice Hall år 1957:
"Jag har rest land och rike runt och talat med de kunnigaste människorna, och jag kan försäkra er att datorer är en trend som kommer att vara högst ett år"

När det gäller teknik så har folk i alla tider varit sjukt dåliga på att spå framtiden.
Som till exempel  Ken Olsen som var VD och grundare av Digital Equipment som 1977 sa:
"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem"

Nä. Han hade så rätt. Vem vill ha en dator i hemmet?
Det är inte så kul. .Men å andra sidan så kan man ju inte ha kul jämt.

Kommentarer
Postat av: Josiee

ha en skön fredag!:)

2008-04-11 @ 17:43:12
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Sverker

Bra inlägg.
Var det inte så också att när The Beatles försökte få kontrakt med Decca så sa direktören där typ:
"Sorry jag gillar inte ert sound, förresten är gitarrband ute". Ridå.
:-) Sverker

2008-04-11 @ 21:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0