Nya tokigheter

Spådommar om datorer och internet är nåt som det har haglat av under årens lopp.
Jag menar - i dag är vi ju i den tid som man förr trodde så mycket hemskt om.
Vi skulle inte kunna prata med varandra och datorerna skulle styra våra liv.
Det kanske de gör?

Hur som helst.
Vi får inte glömma vad den IT-ansvariga ministern Ines Uusman sa för exakt 12 år sen.
"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."

Nä. Hon hade så rätt. det är väl ingen vettig människa som vill det?
Sitta här och glo på en skräm?
Nä, fy!
Det gör nog i stort sett ingen i dag.
Eller?

En annan smart minister var Laila Freivalds (jag gillar henne ändå..)
Hon sa det här smarta citatet:
"Den narkotika som kommer in i Sverige kommer ju oftast från andra länder."

Det tycker jag känns bra...

Men om vi nu är inne på korkade citat så tycker jag att den före detta amerikanska presidenten Ronald Reagans fru Nancy sa nåt som tåls att tänkas på..
"Jag tror att många människor skulle vara vid liv i dag om vi hade dödsstraff."

Eller hur?
Jag skulle vilja se hennes beräkning på det. Hur hon räknade ihop den ekvationen.
Det borde om inte annat ha genererat nån sorts nobelpris i mattematik.

I dag är det lördag och jag ska se om Brolle vinner körslaget i överlägsen stil.
Kunde vara kul.
Om jag orkar se på TV.
Det är säkert livsfarligt att se på den burken.
Och onyttigt.

Och???


Kommentarer
Postat av: Murki

Det var ju nån som sa också "Jag tror det finns en totalt marknad i världen för fem persondatorer".

2008-04-12 @ 19:40:21
URL: http://murchie.blogg.se
Postat av: Ännelaij

Jag var på ett seminarium för ca 3 år sedan. Där fick jag höra att en överordnad bett sin underordnade att kolla igenom alla Internetsidor,

Det gjorde han och återrapporterade detta:
Nu har jag surfat igenom hela Internet.

En av mina tidigare arbetsgivare tyckte att jag borde veta vad alla felmeddelanden betydde direkt (0x80004005), det ska/skulle vi tekniker veta..direkt..

Brolle
Han har vuxit.
Verkligen.

Heja de som vågar och törs.
Heja de son sticker ut!

Take care

2008-04-14 @ 13:25:23
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Förtydligande:
Han som hade kollat genom alla sidor på Internet.
Det var hände sig på 80-talet..typ..

2008-04-14 @ 13:26:45
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0