Ryssland dag 7

Jag väcktes av ett SMS från Anders som frågade om jag var vaken (vid halv tio ungefär)

Vi packade det sista och gick iväg och åt frukost på vårt vanliga ställe.

Därefter tog vi en lång promenad på Moskvas gator i tre timmar.
Det var härligt!

image197
image198

Vi handlade lite presenter och så gick vi till en lunchrestaurang och skulle äta.
Vid bordet precis bredvid oss satt vår översättare Eugenia Granat och Julia Pitetskaya från det centrala barnboksbiblioteket och åt.

Lustigt att vi hamnade på samma krog i en så stor stad.


Julia berättade att hon hade fått reaktioner efter vårt framträdande på hennes bibliotek.
Det var två mammor som berättade att deras två söner i vanliga fall aldrig läste några böcker. Det var inte intressant!

Men de hade fått en varsin Bertbok och de sträckläste boken på en dag.

De skrattade högt åt berättelsen, men efteråt sa de till sina mammor att de absolut inte fick läsa Bertböckerna.

- För de berättar precis hur jag är. Jag vill inte att du ska veta det, sa de till sina mammor.


Jag undrar lite - KAN man få bättre betyg?


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Bertböckerna är det bästa sättet att få barn att börja läsa.

Kan man få ett bättre betyg?

/V

2008-04-04 @ 20:10:21
URL: http://vick2ria.blogg.se
Postat av: Isabella

Vi började med Storasyster och lillebror-böckerna och fortsatte uppåt med Håkan och Sune. När vi kom till Bert-böckerna fick jag inte längre läsa högt, barnen ville fräckt nog plötsligt läsa själva! Ja, då fick jag också läsa dem själv... I smyg! Min man upptäckte mig och skakade på huvudet åt mitt litterära val, men sen kom jag på honom att själv smygläsa Bert! Ha ha!

2008-04-05 @ 03:18:58
Postat av: vanja

hehe vad roliga bilder jag gillar också bert och sune mest sune den jag gillar mest är självklart sune den är rolig .föresten vad coolt att vara i ryssland där har jag aldrig varit du kan gå in på min blogg där skrev jag precis ett inlägg om sune hej då

2008-04-06 @ 20:07:56
URL: http://vanjasspace.blogg.se
Postat av: Alexandra

Haha jah minns att jag var likadan jag älskade mina Bert-böcker, men mamma fick inte läsa dom Det var ju jättepinsamt. Tänk om hon fick veta att man tänke på killar och sex mest hela tiden. Hjälp!

2008-04-09 @ 09:14:52
URL: http://medandammetfaller.blogspot.com/
Postat av: Tess

Mehhh!! Menar ni att ni var här i NN utan att skrika ut de?? Jag menar vi bor 4 st svenskar här och om ni då var här ökade ju procenten av svenskar...med...ja MYCKET =)

Samt att ni var då på Mega den plats där två av oss jobbar!

Ja ja du får väl iaf höra av dig om ni/du kommer åter!

Therese som bor i NN men kommer från Hallsberg ;)

2008-04-09 @ 15:04:53
URL: http://rosrox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0