Åka baklänges

Den här skylten hittade jag också på Samos.
Jag undrar lite över den...



Betyder det att man ska backa förbi här om man kör motorcykel?
Går det att backa med motorcykel?
Eller...det är ju ingen motorcykel...det är två ringar..
Kanske nån sorts cirkus som är bakom killen med hjälm.
Jag fattar verkligen inte vad de vill ha sagt med denna skylt.
OM det ÄR en motorcykel..betyder skylten att man ska eller INTE ska backa här?
Jag fattar ingenting. Precis som vanligt.
Mitt vanliga tillstånd har slagit till igen.
Det känns skönt.
Tomt, liksom...

Och enligt tidningarna är det krig i Georgien och hos Stjärnorna på slottet.
På ena sidan - Ryssarna och Jonas Gardell - på andra sidan Georigien och Kjerstin Dellert.
Ingen vet hur det ska sluta.

Och så är det OS....har jag hört....
Mitt engagemang är nästan under nollstrecket. Det måste bli skärpning på den fronten.

För övrigt så tycker jag just nu väldigt mycket om uttrycket "kasta in handduken".
Varför ska man göra det?
För att nån annan ska torka sig med min handduk?
Låter inte det lite äckligt?
Vem kastar man till?
Eller på?

- Här går du omkring och kastar in handdukar!

Bara ordet hand-duk..låter ju också lite kul.
- Nu ska vi duka upp lite fint på handen ska du se...
Lite pytteporslin på tummen och en liten vas på lillfingret.
Sen är det fint på hand duken.

Jag vet.
Jag är galen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du är tillbaka, skönt att läsa lite vettiga inslag i en galen värld.:)



Fredriksson

2008-08-11 @ 22:59:03
Postat av: Cathi

Galen, nej.

Underbar, JA!!!

Fortsätt i samma anda det är ljuvligt att läsa.

Kram/Cathi

2008-08-11 @ 23:11:02
URL: http://cathi-cathis.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Jag har också funderat på det där med att "kasta in..." måste man vara utomhus när man gör det?

2008-08-12 @ 09:12:32
URL: http://sandra-danielsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0