Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter två veckors intensivt latande på Samos, Grekland.
Den första veckan funderade jag på om det var värt pengarna, eftersom det ju var så varmt här hemma då.
Den andra veckan fick skadeglädjen fritt spelrum och jag kunde mer njuta av att slippa det svenska sommarvädret.
Ja! Det är barnsligt att tänka så.
Och?

Och så hittade jag några nya fina skyltar!
Se bara på den grekiske Herr Gåman.



Visst är det två spöken på bilden?
Det måste innebära att även spöken måste gå över vägen på utsatt plats i Grekland.
Mycket intressant!
Och det innebär dessutom att de tror på spöken där.
Och på att de måste lyda lagen.
Frågan är bara vilken typ av böter som utdelas om de bryter mot lagen och går över vägen någon annanstans.
Frågorna är många när man ser en sån skylt.

Jag har fler.
De kommer när jag har orkat ladda ner dem från kameran till datorn.

I dag har jag besiktat bilen. Den hade tydligen körförbud.
Och därför fick jag ha hyrbil till Arlanda.
Hyrbilen gav upp mitt på E18.
Fick stå en timme i telefonkö till Hertz.
Sen sa de "Ta en taxi"
Det tog en timme att vänta på den.
Sen när jag kom fram sa killen på Hertz "Vi har slutat nu. Du skulle ha kommit lite tidigare..."
Då fick jag agroskalle.
Sa:
- Det hade jag gärna gjort om er jävla bil hade fungerat!

Livet är fullt av roliga historier.
Jag har massor av nya ideer nu. Det ploppar ut ur skallen på mig.

Plopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0