Planer inför 2009

I dag hade jag och Anders en genomgång av nästa års böcker - och en del annat spännande som jag ska berätta mer om senare...

Böcker som vi planerar inför nästa år är:
* En "specialbok" med Sune - som en sorts jubileumsbok, eftersom det var 25 år sen den första Suneboken kom ut.
* En ny bok om "De Onödiga". Titeln vi jobbar vidare på är "De Andra"
* En ny bok från serien om "Galna Gatan". Denna gång har vi tänkt att Alvas morfar ska berätta hur han ser på livet, kärleken och tillvaron i stort.
* En ny Bertbok - vi jobbar vidare på att boken ska heta "Bert och Den Ryska invasionen"
* Sune i Grekland
* Håkan Bråkan lär sig simma
* Giraffen Staffan åker hem.

Sju böcker på ett år...Jösses.
Det är lika många som i år.
Årets böcker heter:
"Håkans Bråkans Tokbok"
"Giraffen Staffan"
"Galna Gatan 2"
"Badbojen Bert"
"Sunes tusen tjusarknep"
"Håkans Bråkans Julafton"
"Prins Annorlunda"

Och så blir det ju musikal då förstås.

I dagens DN står de 100 viktigaste barnboksförfattarna...
Ojsan. Vi fanns visst inte med.
Men när det komemr från DN kultur så är jag inte ett dugg förvånad.
De har alltid sett oss som nåt illaluktande som katten dragit in.
Det säger kanske mer att vi blev inröstade av FOLKET på listan över de 100 bästa böckerna i Sverige genom tiderna.
PÅ 17:e plats.
Det är hedrande.
Folkets röst.
Inte några bajsnödiga kritiker på DN.
De får tycka som de vill.
Och det får jag också...



Kommentarer
Postat av: Felicia

Mapp, ska inte Zeina & Nalle eller Emanuel komma ut? :/

2008-08-20 @ 01:19:34
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Ni skriver ju de bästa barnböckerna.

Både jag och mina nu halvvuxna barn gillar dem.



Strunta i "betalda kritiker med fisförnäm min", det är folket röst som räknas.



:)



Take care



/A

2008-08-20 @ 09:16:18
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Klara

Zeina och Nalle då? Jag som har längtat så! :(

2008-08-20 @ 12:14:12
URL: http://klarara.blogspot.com
Postat av: Bakombrillorna

Meh!

Ni är ju de bästa foräver änd äver!

Mina litterära hjältar!

Bland såväl vuxen- som barnförfattare!

Sådeså!



2008-08-20 @ 18:15:38
URL: http://bakombrillorna.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Och?



Jag menar...listor är inte de lite subjektiva eller? Såvida listan inte är gjord på någon slags mätbar statistik. Och då borde ju tex Sune-böcker ligga bra till?



När jag var barn gjorde jag också listor. Över vilka killar jag gillade. Men inte är jag ihop med dem nu!



Shoppinglistor är bra! Så man vet vad man ska ha och inte glömmer t ex toapapper.



:o)





2008-08-20 @ 20:16:14
Postat av: Marita

Jösses vad ni planerar in ,det låter som ett fullkluddrat år(och många lååååånga nätter)

(Trevligt när ditt bloggande kom igång efter din semester)



Ha det!

2008-08-20 @ 22:02:49
Postat av: Pernilla

Grattis till 17:e platsen. Det är väl folket som gäller inte DN?

Jag funderar bara på en sak, hur kan man hinna med så många böcker på ett år? Ni har vanan inne kanske ;-)

/P

2008-08-21 @ 09:01:41
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Strunta i finkulturen!!! Ni är med på våran lista! Dottern och vi föräldrar ÄLSKAR era "verk"! Rocka på!

2008-08-23 @ 15:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0