Det är bra om man vet vad man gör...

Ibland förundras jag över såna där undersökningar som görs.
Hur lite medvetna är vi människor egentligen?

image126

I det här fallet tycks kvinnor i större utsträckning än män tvivla på vad det är de har på skallen när de är ute och cyklar.
Det KAN ha varit en hjälm.
Eller annars var det bara en keps. Eller ett hårspänne?

Det kan även vara så att dessa 7,3 procent av kvinnorna vid frågetillfället hade existensiella bryderier.
Kanske funderade de just då på om de existerar över huvud taget?
Kanske tänkte de: "Vem är jag?"
Och kanske kom  de fram till att "Vi är alla ett."
Således kan det tänkas ha hänt att kvinnorna kände ett ansvar för hela världens befolkning just när frågan ställdes - och de visste inte rikigt om alla hade hjälm på sig när de cyklar.

Det kan även vara så att dessa kvinnor hade läst min tidigare Blogg här om att det är modigt att svara "Jag vet inte".
Vore ju kul om det var så...

Kommentarer
Postat av: Sverker

Kvinnorna som var med i undersökningen var kanske till stor del från Skellefteå...

2008-02-21 @ 22:39:17
URL: http://karlslundskolan.dinstudio,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0