En ny vecka

I dag började en ny vecka.
Den inleddes med att de ringde från sonens skola och frågade var han hade tagit vägen.
Han låg och sov.
- De har väl studiedag, sa jag.
- Inte, sa lärarinnan.
- Oj, sa jag.
Det blev en extra dag ledig för honom.

Den här veckan ska jag till Stockholm och Malmö.
Möten.
Sånt kan vara kul och sånt kan vara tråkigt.
Den här veckan är det bara roliga möten.
De tråkiga uteblir.
De har väl tagit ut en extra studiedag.

Varför känns det som om våren börjar den här veckan?
Är det för att februari tar slut?
I mars kommer våren.
Det har jag bestämt.
Om det inte stämmer ska jag klaga hos facket.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var upptaget hos facket.
Tjugon minuters väntetid

2008-02-26 @ 14:44:25
URL: http://vanillo.blogg.se
Postat av: www.anamariateresa.blogg.se

Jag har också råkat ut för det. Ganska pinsamt eftersom det "lrävs" att man har stenkoll på allt nu för tiden. Speciellt på barnen.

2008-02-26 @ 17:02:17
URL: http://www.anamariateresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0