Favorit i repris

Jag vet inte varför jag tycker att den här är så rolig.
Jag minns bara att vi gjorde den för TV-serien Trollkontroll - och att vi fick en plötslig idé om att slänga in ett Kompiskompani.
Varför?
Ingen aning.
Kanske för att vi gillade bamössorna så mycket.
Jag tror att jag har en av dem kvar nånstans i en låda.


 

En annan mössa som blev populär var den mösa som fanns med i ett Bertavsnitt där alla hade på sig en mössa som det stod Jörgen på.
En sån där "Stenmarksmössa".
Det var så i vårt manus att mössan skulle säljs extra billigt på kyrkans basar för att nån av misstag hade tryckt upp 5000 mössor med namnet Jörgen på.
Vid inspelningen visade det sig att för att kunna få tag på dessa mössor var vi tvungna att trycka upp 500 ex på riktigt.
Alla i produktionen fick beställa hur många Jörgenmössor man ville.
Jag hade tre stycken hemma.
Någonstans har jag säkett kvar en sån också.
De blev senare kultförklarad - och många efterfrågar såna mössor än i dag.
Det är en sjuk värld..

I dag är det fredag.
Lets Dance-dagen.
Jag tycker att det är bedrövligt att Rickard Herrey åkte ut.
Han var min favorit.
Men sånt är livet.
Nu ska jag sitta och vara bitter och svära framför TV:n ikväll istället...

:o)

Eller inte...

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej! Trevlig blogg! Och tack för all fantastisk underhållning åren igenom.

Måste passa på att fråga om du tror det finns en chans i universum att få tag på en sån där jörgenmössa. Jag bara måste få lägga vantarna på en sådan mössa, no pun intended.



Tack hej leverpastej!



/johan

2008-05-20 @ 04:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0