Flesthopp eller höjdhopp

Jag förundras ibland över vissa barnsligheter.
Nu håller Sveriges stora höjdhoppare genom tiderna på att tjafsa med varandra...

Läste i Expressen om Patrik Sjöberg och Stefan Holm.
Jag vet inte, men nog är det ganska fånigt.
Eller?

Hur ofta man hoppar över en höjd spelar väl ingen roll?
Eller spelar det roll?
Kanske kunde de uppfinna nya grenar till OS?
Flesthopp - den som hinner hoppa flest gånger över en viss höjd under en begränsad tid vinner..

Och kanske som Kurt Olsson en gång föreslog - Breddhopp - den som hoppar bredast vinner guld.

Det finns ju hur många olika hoppstilar som helst som kan bli nya OS-grenar.

Feghopp - den som fegar ur mest vinner guld.

Blindhopp - alla hoppar runt lite varsatans och den som kommer närmast målet vinner.

Stelhopp - alla som är stelbensopererade får hoppa på stela ben och sen mäter man hur högt de lyckas hoppa.

Låghopp - alla får hoppa så lågt som möjligt (kan sponras av Glocalnet?)

Nerhopp - en variant av simhopp - fast utan vatten...

Glädjeskutt - alla som är med och tävlar får skrpa en varsin trisslott och den som vinner - och hoppar högst av glädje vinner.

Jag vet inte om dessa grenar  någonsin kommer att dyka upp i OS - men jag lever på hoppet...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Äh, de är bara testosteronstinna. Mycket tävling och lite(n) kuk...

/V

2008-02-23 @ 00:48:15
URL: http://vick2ria.blogg.se
Postat av: Ännelaij

Glädjehopp TROR jag..nästan VET att jag hade vunnit!

Annars sägs det jag är hopplös..

2008-02-24 @ 13:58:57
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: vanillo

oj så jag skrattade till stelhopp och glädjeskutt.
tack för det!

2008-02-25 @ 11:03:09
URL: http://vanillo.blogg.se
Postat av: robin

Hihi, hoppet är det sista som överger människan.

tjolahopp!

2008-02-25 @ 20:52:14
URL: http://pemiro.blogspot.com
Postat av: Alexander

De är ju HOPPLÖSA....

2008-02-26 @ 08:03:56
Postat av: Nandie Olsson

TACK, för att du förgyller min dag genom en härlig sammanställning av alla hopp-grenar!
Gillar din blogg starkt!

2008-03-11 @ 10:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0