Jag ska aldrig..

..någonsin ta anställning på den här båten.

personal

I och för sig så ska jag inte ta anställning på nån båt över huvud taget.
Det hinner jag inte.
Och om jag skulle hinna det så skulle jag säkert ändå bara vara sjösjuk och därmed inte kunna vara till nån nytta.
Med andra ord skulle min anställning vara slöseri med rederiets ekonomi.
Och då skulle de kanske tvingas avskeda folk på löpande band - på grund av den dåliga ekonomin,.
Det skulle i sin tur leda till ökad social misär för alla arbetslösa människor.
En del kanske skulle börja supa och knarka.
Och för att få pengar till knark skulle de behöva göra inbrott.
Kanske hos mig.
Och sno min TV.
Då skulle jag inte kunna se på Melodifestivalen i morgon.
Då skulle jag få en chock.
Och det vill väl ingen?
Alltså - det bästa är om jag inte tar nån anställning på nån båt.


Ikväll är det Lets Dance på TV.
Men jag kanske går ut och dricker öl istället.
Ja, inte UTE kanske..men på nån pub.
Vi får se om jag orkar.
Ev svimmar jag framför TV:n istället.
Vi får se vilket alternativ som lockar mest om några timmar.

Ha en fin helg alla!

Kommentarer
Postat av: Vicktoria (Västerås)

Staden har invaderats av Schlagern. Hu! Det känns som om den letar sig in i alla håligheter...

Skön fredag!

Vicks

2008-02-15 @ 17:43:05
URL: http://vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0