En ny bild till Sune.

I går gjorde jag utkastet till Årets Sunebok.
"Läslusen Sune" ska den heta.
Sune är inte särskitl förtjust i att läsa böcker.
Men plötsligt en dag upptäcker han hur mycket häftiga ord som finns. Och vad man kan göra med dem.
Och vilka kärleksbrev man kan skriva om man kan fler ord än de vanligaste.
Dessutom så jobbar ju mamma Karin på bibliotek och i år ska hon få äran att åka till Bokmässan i Göteborg.
Och då vill ju hela familjen följa med...tyvärr..
Pappa Rudolf ska ta hand om alla barn och se till att alla har roligt under bomässans alla dagar.
Ja, de får ju ganska roligt. Men kanske inte på det sätt som Rudolf har tänkt från början.

image99

Läsningen av boken börjar i sommar.
Boken är nämligen inte skriven ännu.
:o)

Kommentarer
Postat av: Astrom

Jag ser verkligen fram emot den nya suneboken!
Har läst Sune sen jag var riktigt liten. Det var faktiskt bland de första böckerna jag läst när jag precis lärt mej läsa. Gillar dom lika mycket idag som jag gjorde då.
Tack för underbar läsning genom åren+ många skratt :)

2008-01-21 @ 23:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0