Känna Känslor

Vecka 7 ska vi ha konserter tillsammans med Svenska Kammarorkestern här i stan.
Det ska bli kul!
Vi gjorde ett antal konserter på samma tema under hösten 2006.
Tanken var sen att vi skulle göra den här veckan i början av 2007 - men då råkade ju jag skära av mig handleden och blev sjukskriven under nästan hela förra året.
Så nu är det dags igen.
Konserterna denna gång är riktade mot mellan och högstadiet.
Känna Känslor.
Kan tyckas vara enkelt - men faktum är att vi redan vid unga år börjar skapa en väldigt massa strategier för att slippa känna vad vi känner.
Frågan är bara varför?
Är det verkligen så fånigt med känslor?

Det finns egentligen bara fyra stycken grundkänslor - ilska, sorg, rädsla och glädje.
Resten faller in under dessa fyra.
Den enda som jag har lyckats komma på som inte riktigt gör det är nyfikenhet. men jag vet inte om det är en känsla, egentligen.
Det kanske mer är som en förväntan av något slag.
Inom ramen av nyfikenheten finns till exempel glädje.


....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0