Vad gör man?

Ibland får jag en massa galna ideér in i skallen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem.
En del är ju direkt användbara i nån av böckerna. men andra är så sjuka och bisarra att de inte riktigt passar in någonstans.
Vad ska man göra med dem?
Som jag ser på saken så är ideér inget personligt.
De är inte "mina".
De kanske kommer till mig - och det kanske är jag som ska försöka göra nåt av dem.
Men jag ser det mest som att det är någonting som jag får till mig, någonstans ifrån.
Jag är inte SÅ galen att jag sitter och "kommer på" allt jag har skrivit.
Det är sånt som ploppar upp i skallen. Eller ploppar ner.

En sån där tokig idé kom till mig i dag.
Det var som en scen ur en film.
"Den konfliktlösande boxaren."
Tänk er en kille (ja, det blir inte lika kul om det är en tjej denna gång, tror jag) som är riktigt duktig på att boxas.
Men hans relationer funkar aldrig riktigt bra.
Och en dag ställer hans flickvän ett ultimatum.
Han måste börja gå i terpi för sin agressivitet och sin oförmåga att prata om sina känslor...
Killen känner att detta ju är hans livs kärlek.
Så han gör som hon vill.
Han söker upp en psykolog och tar itu med alla sina aggressiva känslor och han talar om allt som gör honom arg och han börjar kontakta sitt eget känsloliv.
Det är bara ett problem.
Det går inte att boxas längre.
Han försöker prata med sina motståndare i ringen.
- Äh, du..Vi kan väl prata om det här istället?
SMOCK!
- Kom och sätt dig här vid ringhörnan så pratar vi ut om allt och så kanske vi inte behöver slåss längre?
SMOCK!
- Jag tänker inte slå dig, förstår du. Jag vill inte vara arg päå dig.
SMOCK!
- Du borde försöka få bättre kontakt med dina känslor.
SMOCK!
- Varför är du så arg, Lasse?
SMOCK!
osv, osv.
Nu har killen ett STORT problem.
Det stora mästerskapet står inför dörren och han måste komma på nåt sätt att få tillbaks sin förmåga att kunna slåss som en galning, utan att för den sakens skull förlora sin kärlek.
Ja...
Hur ska det gå?

Har ingen som helst jäkla aning.
Men erkänn att det är en sjuk idé?

Kommentarer
Postat av: F

Ha, ha, vilken lysande idé! Skulle kunna bli en bra film. Jag försökte föreställa mig Persbrant i huvudrollen, men det funkade inte.

2008-01-15 @ 18:13:20
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Marlene

Du är helt galen... men det var ju ingen nyhet
;-)

2008-01-16 @ 16:07:04
URL: http://blogg.expressen.se/mrinda
Postat av: Niklas

Snälla, köp en videokamera (om du nu inte redan har en) och spela in egna små filmer! :)

Sen lägger du upp dom på youtube. :)

Perfekt, du som säkert inte har fullt upp redan.. ;)

2008-01-16 @ 17:39:23
Postat av: fredrik kilenius

känner igen känslan, vad sägs om den här sjuka tanken som anfaller mig då och då? i usa finns det ju många fetton som lever för att äta, därför finns det typ 1kg´s hamburgare och 2-liter cola att köpa på McDonalds. Tänk dig dåatt en familjefar från Tybble blir ivägskickad av sin fru för att köpa McDonalds på fredagskvällen till familjen (fru och två barn 9 och 11 år), blir erbjuden en amerikansk uppgraderinga av sin beställning och kommer hem med sammanlagt 8 liter cola och 4 kg hamburgare, är det kul? ja, jag tycker det av massor av anledningar, tänk ut några tänkbara och ring mig, mvh fredrik

2008-01-25 @ 21:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0