Vindöga

Jag hittade bilden från mitt förra körkort.
Det var så här..
Jag skulle åka till fotografen och ta bild till det nya körkortet.
Jag tog några vanliga bilder och så skojade jag till det på det sista.
När jag sen skulle skicka in ansökan om det nya körkortet så fick jag en galen idé.
- Jag sätter in det där fula kortet och så får vi se om de godkänner det.
Och sen glömde jag bort det hela.
En månad senare fick jag hämta ut körkortet på posten.
Damen i luckan sa till mig att kontrollera om alla uppgifter stämde.
Jag såg kortet och höll på att dö..
Det funkade ju!
Så jag åkte omkring med detta körkort i några år.
Och varje gång jag fick visa legitimation så sträckte jag skadeglatt fram detta körkort och såg därefter hur expediterna grimaserade vilt för att inte brista ut i skratt.
Lite taskigt är det ju..
Men skit samma.
Men för två år sen blev jag av med körkortet, då några poliser hävdade att jag hade kört mot rött.
Det hade jag inte. Men jag trodde att det skulle löna sig om man höll med polisen...
Så jag blev av med körkortet i tre månader.
Sen fick jag skaffa ett nytt och då valde jag en nästan normal bild.

Men innan dess såg alltså mitt körkort ut så här..

image100

Jag lyckades spegelvända det när jag scannade in det i datorn.
Det var några år sen och jag får väl skylla på att jag inte visste hru scanner fungerade...

Snyggt?

Kommentarer
Postat av: Teresa

GUUUD vad mysigt med någon som vågar driva med sig själv. Min mentor Lars Erik Unesthål har det som ett av sina motton att kunna driva med sig själv är ett gott tecken på en god självbild.
Tack för att du delat med dig av detta och gett oss ett gott skratt.

2008-01-13 @ 18:04:59
URL: http://www.anamariateresa.blogg.se
Postat av: Sverker

Kan
bara konstatera att om fler hade sin bild som såg ut så där på sitt körkort så skulle världen vara en bättre plats...
Keep it up.
:-) Sverker

2008-01-14 @ 08:49:46
URL: http://karlslundskolan.dinstudio.se
Postat av: Amo Noh

To Whom It May Concern:



RE: Korean Translation Rights Inquiry: IN THE NED?S HEAD by by Soren Olsson and Anders Jacobsson





Greetings! My name is Amo Noh, a Korean literary agent from Amo Agency in Seoul, Korea. Nice to meet you even via email!



I have a Korean publisher who is interested in . Could you please help me to contact with a person who represent translation rights sales?
Your soonest cooperation will be very much appreciated.



Many thanks in advance.



All the best,



Amo Noh

2008-01-14 @ 12:26:05
URL: http://amoagency.tistory.com
Postat av: fredrik kilenius

jag har ju sett körkortet i verkligheten, det är faktiskt jävligt roligt....

2008-01-25 @ 21:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0