Regn i småland.

Det har regnat alldeles sanslöst mycket i dag på eftermiddagen.
Men vi hade tur med vädret innan dess..

lite bilder från resan:


från Riddarveckan i Hova i lördags


Morbror Torvald gör sig sexig..




Här tycker jag att bakgrunden är roligast.
Se på pappan som föredrar att läsa tidningen framför att prata med sin dotter och se på dottern som kikar upp bakom stolen och smygtittar lite.


Sen blev det teater..

Dag-Otto har bryderier vilka badbyxor han ska välja.



Och Ruben köper hotell på Mallorca...



och vi hann med en LITEN stnund i solen...innan vi reste till 1800-talet..



Där Sheriffen lyckades fånga...



...det ökände Banditen El Sörpo som visade sig vara naken under sin poncho.



Indianer har jag alltid gillat.
Och nu för tiden när jag ser en komemr jag alltid att tänka på historen om den lille pojken som besökte hövdingen för att fråga hur alla indianer får sina namn.
Den store hövdingen tog tid på sig att förklara namngivningsriten.
- Då barnet föds ser vi på naturen. Den visar vad barnet ska få för namn. OM vi ser en örn flyga på himlen får barnet heta "Flygande Örnen" eller om vi ser ett moln som är mörkt så får barnet heta "Mörka Molnet"....men...säg mig, fortsatte hövdingen. Varför undrar du det, "Två Knullande Hundar på Prärien"?

Denna Indian hette nåt annat, dock.



Sen ville Ludvig skjuta...



..prick på hjälten. Men det fick han inte. Då skulle det inte bli nån teater.

Sen kom regnet..
Och SOM det regnade!
Jag kan ibland tycka attd et är lite kul att slänga mig i nån vattenpöl och sinmma runt. Men Ludvig var inte alls inen på den linjen. Han ville till rummet.

Sen slutade det regna och vi kunde gå på show och äta middag.

Och nu sitter vi inne på rummet igen och har det mysigt.
I morgon väntar mer skjutande på Indianer.

Dagens roligaste var när Ludvig tyckte att Indianerna var dumma för de sköt på djur.
- det gör väl Kobåjser också, sa jag.
- Nej. Det är bara indianer som gör det.
- Vad äter Kobåjserna då.
- Vanlig mat. Kött och sånt.
- Och var komemr köttet från?
- Vadå?
- Köttet kommer från kor.
- Skojar du med mig?
- Nej, det är sant.
- Jag tror dig inte.
- Det ÄR sant. Hambugare har varit en ko en gång i tiden.
- Du ljuger. Tror du jag ska tro på det?
Jag fick ge mig.
Indianer skjuter djur och Kåbåjser äter Hamburager som är gjorda av "nåt annat".

Jag VET att jag skriver Kobåjser. det ser dummast på så.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilka fina bilder!!

2008-07-08 @ 12:42:48
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha!



Men han kanske har träffat såna där trevliga kobåjsare som är vegetarianer. De kanske åt sojabiffar i sina hamburgare?



;)

2008-07-08 @ 14:21:01
URL: http://sandra-danielsson.blogspot.com
Postat av: Marita

Blev ni lika blöta som vi blev under showen så blev ni rejält sura! Vi fick vada till bilen och bege oss hem.Snopet!Bättre lycka nästa gång?

2008-07-08 @ 14:47:01
Postat av: Ännelaij

Ser att Ludvig tog sin roll på verkligt allvar.

Det är bra det!

Fler sådana grabbar som Ludvig behövs.

:)



Det spelar väl mindre roll vars köttet kommer ifrån, frågan är vars det tar vägen..

..eh..eller näe..

..suck..vad trassligt allt blir när man ska försöka vara redig.



Dag-Otto är bäst i revyn..ja..iaf vad jag tyckier..de andra är också bra...

Vi, jag och "D-O", bor i samma samhälle.

Grejen är den att jag tror aldrig att han känner igen lilla mig så när vi ses inne i la stada så då blir jag blyg och bligar under luggen på honom och vågar knappt hälsa på honom.



Usch vad knepig jag är..



Take care



/A

2008-07-08 @ 15:04:36
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: martina

morbror torvald, vilken munsbit :)



Här har "det är jag som bestämmer på den här planeten" (näe, ingen stygg make, en son) just gått och lagt sig. Det är sent men trots allt sommarlov och ska man snart fylla 14 så vill man ju få känna att man inte ska behöva lägga sig såååå tidigt. Men egentligen längtar han tills han fyller femton. För då blir man byxmyndig, och då kan man surfa på barnförbjudna sidor, och se när dem stoppar korv i kycklingar....

... så vad saker är, vars de kommer ifrån, vars det tar vägen..!?

Mat är mat men ibland annat, för somliga.

Nu törs jag inte utveckla det mer

Hej!

2008-07-08 @ 23:44:57
Postat av: Viktor

Haha, Sheriffen är en gammal skolkamrat till mig från när jag gick på Marieborgs Folkhögskolas teaterutbildning. :)

2008-07-09 @ 23:20:05
URL: http://xviktorx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0