Resan börjar i dag...

I dag börjar resan.
Det var väl poetiskt sagt?
Alla resor börjar i dag.
Resan mot framtiden.
Min resa går i dag mot Alingsås (sova hos svåger) - och i morgon vidare till Falkenberg (Strandbadet).
På måndag blir det High Chaparal (Big Bengt Hotell...)- och dagen efter vidare mot Hova. (sova på en parkbänk?)

Det blir en lustig resa, tror jag.

Eftersom jag inte hade så mycket att göra så visade det sig att källaren var fylld av myror.
Det var roligt att se....INTE!
Det var tusentals myror överallt. Jag vet inte var de kom från.
Det var lite känslan av en invasion från Mars.
De var överallt och började krypa på mina ben när jag desperat försökte dammsuga upp dem.
Till slut gav jag upp och åkte till affären och köpte farligt gift för att på bästa sätt mörda alla myror i källaren.
Varför känns det liksom lite bra i magen när jag får spruta gift på myrorna så att de segnar ihop och dör?
Är jag en latent mördare?
Finns viljan att DÖDA hos alla?
Jag mördar gärna. I alla fall myror.
Andra djur kan få leva.
Utom mygg
Och flugor på natten.
Och så har jag ju LITE svårt för spindlar...
Men jag har klappat några stora håriga spindlar några gånger för att komma över min rädsla. Det gick väl "sådär" kan jag tycka..
Jag har klappat och kramats med ormar också. de är inte alls så hemska.
Många tror ju att de är slemmiga. Men de är ju som en enda stor muskel. ´

Nä, nu är det dags att dra.
Håll i hatten. Nu blir det åka av!

:o)


Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Ang. småkrypen i källaren. Dom kanske inte hade någon annan stans att bo, dom små myr-stackarna.

Mvh, Boris.

2008-07-05 @ 20:26:56
Postat av: Cathi

Jag förstår dina tankar om att ha ihjäl vissa djur (kryp), jag hade samma känsla när jag bodde i Göteborg med alla dessa mördarsniglar som invaderade min gräsmatta. Det var gummistövlar som gällde var eviga kväll.

Lycka till på er resa.

Kram Cathi

2008-07-06 @ 00:49:12
URL: http://cathi-cathis.blogspot.com/
Postat av: Christoffer Welén

Jag vill tacka för ditt ihärdiga och fantasifulla bloggande som jag dagligen följer med glädje!



Jag hoppas resan blir super! nu när den äntligen blir av



Mvh



Christoffer Welén

2008-07-06 @ 10:26:46
Postat av: Kerstin

GO TUR!



:o)

2008-07-06 @ 16:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0