Resan vidare..

Ibland blir resor nästan bisarra. Jag tycker att resan känns lite så just nu.
Sitter på ett litet mysigt hotell vid Kolmården och på TV ser jag Allsång på Skansen" med dansbandstema...
Kan detta vara ett okänt avsnitt ur Twin Peaks?
Jag har nästan aldrig tittat på Allsång.
Vet inte om det är bra.
Men just i dag är det nästan...läskigt...?
Jag vet inte.
Tankar far upp från min uppväxt. Dansbandens gyllene dagar.
Och alla dansbandskostymer...




Ja, en härlig fest är det säkert..för en del...


Och så lite fler bilder från resan som i dag tog oss från High Chaparall till Kolmården via Linköping med lunch och god fika.





När man säger UGH! så mår man lätt illa samtidigt..




Den här indianen hette "Vinda Ögat"



Lucky Lök fångade skurkar för glatta livet. Bröderna Dalton åkte i finkan, igen..



..och en skurk fick skjuta sig i näsan.

Om jag hade velat fotografera två Björnarsel skulle detta vara en mycket bra bild...

 

Typiskt att de skulle vända sig om när jag tog fram kameran...

Men därefter dök det upp ett lejon PRECIS bredvid vår bil! och fram åkte kameran och KLICK...


...samtidigt som Ludvig såg nåt viktigt och pekade lite med sitt finger.
Den här bilden skulle kunna nomineras som årets sämsta semesterbild.
Visst ser ni lite av ena benet på Lejonet där?
När fingret var borta var även lejonen det..

Men det fanns fler, som tur var..


annars är jag väldigt förtjust i giraffer just nu (efter vår bok Giraffen Staffan)


De har ganska långa halsar.
Jag vet att det finns folk som har så långa ben.
Då kallas det för styltor.

Nu är det slut på Allsång....

Och nu vankas det film på rummet.
En hel bunt nyinköpta filmer ska hinnas tittas på.
När ska man sova?
Kanake nån annan gång.
Ett annat liv, kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0