Utgång i Örebro

Ja, fotboll kan ju vara roligt...
..och så kan det vara tråkigt.
Om man i går önskade att AIK skulle vinna så var det roligt att se på fotboll.
Om man ville att ÖSK skulle vinna så var det tråkigt med fotboll.
När vi stod i kö för att komma in hördes ett "HURRA" och vi tittade på klockan och såg att den stod på 19.01 så vi tänkte att alla kanske jublade för att matchen började..
Men det var AIK som gjorde ett noll.
Vi borde ha fattat redan då hur det skulle gå och struntat i att gå in.
Efter 30 minuter stod det 3-0.
I halvtid gick vi därifrån.
Det var inte så roligt att se på fotboll längre.
Vi gick O´Learys och såg på fotboll där istället. Samma match.
Det var inte bättre på TV.
Sen kom en annan kompis från förr - Mats - och gjorde oss sällskap.
Därefter drog vi vidare till Frimis och till slut Harrys.

I dag borde jag vara trött, men det är jag inte.

Jag inledde morgonen med att jaga fågel inomhus.
Det var katten som drog in en fågel som tyckte det var roligt att flyga omkring i vardgsrummet. det tyckte inte jag var så kul.
Ja, inte att flyga omkring i vardagsrummet - för det har jag aldrig testat.
Jag lyckades få ut fågeln ur huset levande lagom till att katten kom in med en ny fågel.
Den passade hon på att döda innan jag hann rädda den.
Därefter fick katten utegångsförbud.
Jag betalade räkningar och klippte gräs och sen stal jag mig en stund i solen.

Vad händer i kväll då?
Ingen aning.
Men det är ganska skönt att inte veta.
I morgon rullar vi iväg på vår "grabbresa" genom landet - jag och Ludvig.
Vi inleder med Alingsås i morgon.
Därefter blir det Falkenberg - och sen..vet jag inte.
Vi får se åt vilket håll bilen visar sig köra.

Fredag? Hmm...
Det känns som om det betyder att man "borde" göra någonting. Men vad?

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Tja, att göra "ingenting" är också att göra "någonting". Många människor klarar inte av att göra "ingenting". I semester-tider så vill nog alla göra "allting", men inte jag.

Nu har det gått 19 minuter av semestern. Hjälp!!! Det är bara 6 veckor kvar. Inget planerat. Paniken kommer smygande. Ångesten över att snart börja jobba igen. Jag som skulle göra och hinna med så mycket. Skit också, tiden rinner iväg - 23 minuter.

Jag tror att jag ska ta mej en kall öl och bara njuta, lägga ironin åt sidan för en tid. Ha det gött på grabb-resan.

Mvh, Boris.

2008-07-04 @ 16:26:17
Postat av: Epi

Så där håller mina katter på oxå!! Fångar fåglar!!



Kolla in lite roliga omslag innan du bestämmer dig för vad du ska göra i kväll :-)



http://katastrofalaomslag.blogspot.com/



2008-07-04 @ 17:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0