Skumma typer

Förr i tiden kunde man se vem som var en skum figur och vem som var en god människa.
De som var skurkar hade mask och ofta randiga kläder på sig.
Och de snälla var alltid glada.
Det var så enkelt då.
Nu för tiden kan vem som helst visa sig vara en skum filur.


Jag undrar lite vad de sa när de grep denna rosa gris.
- Du har rätt till en grön krokodil.
- Allt som du nöffar kan användas mot dig.
Och man undrar lite vad han/hon/det har gjort för brott.
Det står ju ett stort bildäck där bredvid.
Kanske var det just det som grisen stal.

Tänk om grisen ringer efter sin familj - som visar sig vara utklädda till andra djur av samma kaliber.
Mamma Prickiga Älgen och pappa Beiga Strutsen dyker upp på stationen och vill betala lösen för sin son Rosa Grisen.
Och lillebror Svarta Fåret försöker bryta upp fangelset och frita sin storebror.

Själv hade jag en rosa grishatt när jag var yngre. Jag vann den på tivoli och hade den på mig när jag ville synas lite extra.
Det gjorde jag också.
Eller..det kanske var mössan som folk såg. Inte mig.

Jag har tappat rösten helt.
OM nån hittar den kan ni väl vara vänliga och skicka den hem till mig.
Oki?


På torsdag bär det iväg på grabbresa genom småland.
Nån som har några bra tips på var man ska bo efter vägen?
Planerade stopp är: High Chapparal, Astrid Lindgrens Värld, någon annan stans och sen Falkenberg, Hova och därefter hem till Örebro på tisdagen.

Alla tips mottages tacksamt!


Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Varför inte kolla in Glommen!

(1 mil från Falkenberg)

Tyvärr så är vår konstutställning över till dess, annars hade ni kunnat komma hit.



Men Fbg är bra.

Såg ni skulle se på revyn.

Grattis!

50 000 biljetter är sålda, Falkenberg har ca 40 000 innevånare därför är det extra kul!

Tycker jag.



Jag bor nära Dag-Otto, "bevbäaen", ni vet.

Han är väldans trevlig.



Ha det bra!



mvh

/Alien

2008-06-29 @ 13:15:52
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: BorisBorissa

Den rosa grisen kanske har kört på en grå "betong-sugga" eller "svinat ner" gatan med sin last. Man kan aldrig så noga veta.

Mvh, Boris.

2008-06-29 @ 15:52:24
Postat av: Fia

Tänk vad man kan lura sig. En vänlig rosa gris kan visa sig vara ett riktigt svin!

2008-06-30 @ 19:09:13
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

I vimmerby kan man bo på Ronjas Hotell, ALV om ni vill bo precis utanför parken, de har stugor osv, eller Stadshotellet mitt i byn! Eller ta en tur till Fredensborgs Herrgård som ligger en mil utanför i Storebro (mina päron bor där ;) Det ligger jättefint och ni kan golfa om det är något ni gör?.. ;) Det var mina förslag! Finns säkert mer men detta är vad jag hade föredragit själv! ;) Hoppas det hjälpte lite! Är ex-Storebro och Vimmerby-bo! :)

2008-07-01 @ 14:44:16
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Vildvittran

Jag har lite skitbra och inte så vanliga turisttips till Falkenberg:



1. Tycker du ska åka längst bort på Skrea strand, i juli brukar det stå en engelsk dubbeldäckare där som säljer fish n chips, skitgott.



2. Promenera längs Ätran fast uppåt land istället, väldigt fint, och till slut når du nån slags träbro så du kan gå tillbaka på andra sidan (du kommer passera Sten & Kristers Vallarna)



3. Gå till Köpmansgatan 3B och titta på porten där jag bodde i 2 år. (oh vad kul)



4. DU MÅSTE gå till Foto Carlsson som ligger i stan (fråga nån-ligger en fjärt från min gamla port förresten) HAN som har butiken är K märkt, han är bara så uuunderbar och gammaldags och COOL (detta är min absoluta favorit av mina tips-du måste göra det!!!)



5. Gå till hångelbänken ner vid Tullbron (en liten stenbänk nedanför bron...mot havet-sidan av bron) det är fint att se vattnet forsa därifrån, om det nu gör det.



6. Gillar du oxfilé så serverar Harrys den bästa (jag har provat alla)



7. Räkfrossa-buffén på hotellet Havsbaden är god yummi!



8. Second-hand shopping som verkligen är JÄTTE bra och billig och man kan hitta originella saker på är Röda Korsets "Kupan" lite utanför (10 min promis förbi Coop Forum, fråga nån)



9. Kolla in Törngrens ateljé i gamla stan, han heter Bengt som har det nu och är en mysig farbror.



10. Hälsa på "Mogens" som bor på västra gärdet, han är en god vän till mig i 40-års åldern med liten fin trädgård som mest grillar och dricker öl hela sommaren! Han är gästvänlig och kan berätta massa goa historier samt sjunga fint. (Hör av dig för telnummer haha!)



11. Innan ni åker hem måste du käka potatismos på torggrillen eftersom den utsätts till Sveriges godaste!



:)



2008-07-03 @ 16:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0