Nu är jag lite äldre

I dag fyllde jag år. Eller fyller, rättare sagt. I två timmar till.
Men frågan är om jag orkar vara uppe så länge.
I natt hade jag SVÅRT att somna.
Stirrade i taket till klockan var efter tre nån gång då John Blund äntligen behagade komma och slänga sand i ögonen på mig.
Egentligen borde man ju hata John Blund.
Alla andra som kastar sand i ögonen på folk kallas ligister och mobbare.
Men inte John Blund. Även fast han gör precis samma sak.
Nåväl.
Jag somnade till slut.
Men lyckan var kort.
Klockan sju kom Ludvig in och sjöng.
Han hade paket som han hade hittat lite varstans i hemmet och slagit in.
Jag hade inte hjärta att be honom komma tillbaks några timmar senare.
Det var bara att gilla läget.
Sen föreslog han att vi kunde åka och köpa nån mer present till mig. En film, till exempel.
- Då kan du får en och jag också, sa han glatt.
Kunde inte neka ett sånt erbjudande.
- Vi kan gå på Bio också, förslog han.
- Får jag välja? sa jag.
- Snälla? svarade han och la huvudet på sned.
Han fick välja.
Och innan dess blev det mat på restaurang.
Han fick välja även där.
Vi hade tänkt välja "Robbans Krog" (se bild) - men det rykltas att det går lite dåligt för honom..

robbans krog
Och dessutom var det stängt i dag. Precis som alla andra dagar.
Så det blev OLearys istället.

Filmen - Arn var bra - men inte SÅ bra som jag själv hade hoppats på.
Tror att den blir bättre som TV-serie faktiskt.
På kvällen blev det att titta på film och softa.
Inte min film.
Om Ludvig fick styra allt annat i dag så kunde han väl gott få styra även detta.
Det blev karatefilm.
Men det var riktigt rolig!
Trodde inte att såna kunde vara det. Men det här var det i alla fall.
"Kung Fu Hustle" av Stephen Chow
Jag skrattade högt. Den var riktigt kulig och sevärd.


Och Melodifestivalen i går var väl "lagom" kul på nåt vis.
Kanske hade jag förväntat mig mer spänning, tror jag.
Efterspelet med "Fel Låt vann" är bara så fånigt.
Jag menar - om de hade ropat upp nån av de andra nio låtarna som segrare så hade det ju varit fel låt som vann.
Men nu vann ju Charlotte.
Så det måste väl betyda att det var rätt låt som vann.
Eller kan det vara så att hon sjöng fel låt?
Egentligen skulle hon sjunga en Hambo och dansa lite glatt med Bobby Ljunggren på scenen, men ändrade sig i sista stund och sjöng en visa om Fantomens häst istället.
Nästa år ska Carola sjunga en sång om Fantomens hund - Devil.
Men året därefter så ska Lordi sjunga en sång om Fantomens kompis som bor på ön Eden.
Han heter Hzz.
Den låten ser i alla fall jag fram emot att få höra.

Slutligen - BWO ville inte ställa upp och visa upp sig på Nickelodeon galan för två år sen - för de ansåg att de var lite för tuffa för att visa upp sig på en "barngala" ...
 Men varför i helvete klädde i så fall Alexander Bard ut sig till Cruella Devilles brorsa i festivalen i år?
Man skulle ju kunna sätta in honom i vilken Disneyfilm som helst utan att nån skulle tycka att det såg konstigt ut.
Troligen hade han även lånat kostymen från nån ur figurerna i Alice i Underlandet.
Men iofs så var ju låten riktigt bra. Och det är väl det som räknas?

Men nu är det läggdags.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: REBECCA

Grattis då och god natt! :)

2008-03-16 @ 22:56:48
URL: http://rebeccaasv.blogg.se
Postat av: Malin

Ja ibland kan det ju vara skönt om någon annan bestämmer =) Jag hoppas att även de två timmarna på din födelsedag blev bra! Ha det så gott i Thailand! Tjing

2008-03-17 @ 04:46:46
URL: http://fletcherroad.blogg.se
Postat av: Petra

Gå gärna in på min blogg och läs om Disney ur ett vridet genusperspektiv
:)

2008-05-09 @ 22:20:55
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0