Hamreskolan Västerås

I går var vi på författarbesök i Västerås och träffade barn på låg och mellanstadiet.
Kul, som vanligt.
Dagens citat:
VI: Sune samlar på nåt. Vad?
Barn: Tjejer!
Vi: Just det. Vad kallas man då?
1 liten kille: Gubbsjuk.

I dag är det en fixardag med precis hur mycket som helst att fixa och greja med.
I morgon åker jag till Stockholm igen och ska spela in årets Bertbok på ljudbok.
Om rösten håller..
Familjen har förkylning och jag känner hur halsen börjar bli lite påverkad redan.
Hjälp!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Inget är som ungars tankar och ord i deras försök att ordna och förstå världen.

Undrar hur ni reagerade??? Jag skulle ha svårt att hålla mig för skratt, men barnet ifråga var säkert inte medveten om humorn i det hela. :o)

Ha en trevlig dag!

2008-05-14 @ 08:04:01
Postat av: vildvittran

Köp lime och ingefära, skär i skivor och koka i ca 15 min och drick! KANON mot förkylning!
=)

2008-05-14 @ 10:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0