Intervju

Nu i helgen är det en intervju med mig i Svenska Dagbladet.
Den handlar om personlig utveckling.
Ska bli spännande att se hur den tas emot.
Ibland är det roligt att prata om nåt helt annat än enbart böckerna för att kunna visa att jag som människa har fler sidor än den enda endimensionella som lätt projiceras på mig.
Så är det väl kanske med alla yrken?
Om man har ett jobb så vill många generalisera och göra det enkelt att hantera.
I och för sig så är det ju även så för alla som INTE har jobb också.
De klumpas ihop och blir en enda "sak".
"De arbetslösa" och många lägger på dem samma personlighetsdrag.
Kanske är det så att mångfald skrämmer. Att det är obehagligt hantera människors unika egenskaper.

I dag ska jag packa en väska och resa till London. Ska bli kul att komma dit igen.
En gång när jag var där blev jag tagen av polis. De frågade vad jag gjorde klockan fyra på morgonen utanför Buckingham Palace med trasiga kläder och grönt hår (jag hade det ibland påd en tiden)
- Im only talking to the birds, sa jag.
Jag fattade inte då hur dumt det lät.
Jag hade nämligen råkat hamna där efter en sen natt och fick för mig att jag lyckades vissla så att fåglarna svarade.
Så där stod jag och visslade när polisen kom förbi.
Jag ska undvika den situationen denna gång.
Jag ska sjunga i stället.
"God shave the Queen"

Kommentarer
Postat av: martina

lol(jag har lärt mig av barnen att det är så man ska skriva)

Ha en trevlig resa :)

2008-05-29 @ 08:19:35
Postat av: Kerstin

Det kanske är flockinstinstinkten som sätter in, när vi vill ha det som är likt? Jag vet inte, en teori bara.



Själv så gillar jag olikheterna. Tänk motsatsen, vilken grå och tråkig värld.



Som när jag var i Helsingfors, då var det lite spooky. Där fanns ingen mångfald. Allt var homogent och rent. Brrr!(Invandringspolitik?)



Och en vän till mig fick ta emot skällsord när han bodde i ett svart bostadsområde i USA, hos en svart familj. Där var det han som var vit och annorlunda.



Och en annan vän till mig fick ord ropade efter sig när han var på en liten ö i Asien, där det inte fanns en enda västerlänning.



Så kanske det skrämmer det oss, det som ser annorlunda ut, det vi inte känner igen. Men vi människor borde vara intelligenta nog att inse motsatsen och istället förstå hur lika vi är varandra.



Kött och blod och en himla massa känslor. Och ett stort behov av "storflocken" som befolkar vårt klot.



Trevlig resa och glöm inte, du kan visst vissla! Så länge det är "God save the the Queen"?









2008-05-29 @ 09:57:21
Postat av: liza

är det på lördag eller söndagen intervjuen är med?

2008-05-29 @ 10:51:36
URL: http://liza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena, det här har inte ett skit med vad du just skrivit i detta inlägg. Men jag undrar om du kan lägga upp ett klipp från Bert, när Heman Hunters sjunger låten Ett Liv? Finns fan inte på youtube.



Vänliga hälsningar

Oba

2008-08-05 @ 17:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0