Rolig post

Post är roligt.
Ibland kan i och för sig brevbäraren komma med kuvert som man helst vill slippa se och som man genast stoppar långt in i en låda.
Men i dag var det inte en sån dag. I dag kom ett brev med två helt färska böcker.
Bert Badbojen.
Galna Gatan 2 - Bästa vänner.
Sånt är kul.
Bertboken är vår bok nummer 100!
Det ska firas med pompa och ståt och drillflickor med käcka nigningar hela hösten.
Närå. Men det känns kul i alla fall.
Galna Gatan känns också väldigt rolig.
För den innehåller en del pinsamma saker som vi vuxna ibland kan konfronteras med.
Sånt som barn avslöjar på ett ytterst pinsamt sätt...

Det finns en bok till som ska ha kommit ut redan av årets produktion och det är årets kapitelbok med Håkan Bråkan.
Den heter Håkan Bråkans Tokbok.

Senare kommer även en Sunebok.
Och dessutom en helt ny galen bilderbok som heter Giraffen Staffan.
Och lagom till jukl så kommer det också en bidlerbok med Håkan Bråkan.
Den heter Håkan Bråkans Julafton.

Ja, det blir sex stycken böcker i år.
Jag vet. det ÄR inte klokt.
Men för att göra det hela ännu mindre klokt så kommer jag även ut med en bok som inte är en barn eller ungdomsbok.
Den handlar om min son.
Prins Annorlunda.

Och för att göra livet ännu lite mer roligt så blir det ju dessutom en musikal i höst med Sune.
Årets Familj!

Det märkliga i allt detta är att det är obegripligt hur det kunde bli så många böcker.
Hur gick det till?
När skrev vi dem?
Vi hade ju bara roligt.
Med årets böcker är vi uppe i 105 stycken böcker. Det är verkligen INTE klokt!



Kommentarer
Postat av: Ännelaij

WOW!



Vad duktiga ni har varit!

Hoppas Bert Badboj blir film.

:)



Prins Annorlunda kommer jag köpa i oktober.

Min annorlunda dotter är född samma år.



Ha det bra!

/A

2008-05-27 @ 21:15:56
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: ida-helena

Åh! vad roligt-spännande-intressant-givande! med "Prins Annorlunda"

Den ser jag framemot att få läsa..... jippi....

Tack! för att ni delar med er.....



Kramiz

2008-05-27 @ 22:04:04
Postat av: martina

tycker jag med, som ida-helen här ovan, att det ska bli spännande att läsa. Det är stort att dela med sig av erfarenheterna ett unikt barn.

Jag gav själv en intervju för några år sedan om hur livet med ett autistiskt barn ser ut. Det var till en sjuksköterskestuderande. Jag tänkte "piece off cake", men det slutade med att jag storgrina igenom hela intervjun när känslorna bubblade upp.

Det är inte alltid lätt och självklart att sätta ord på allt...

Jag kan rekommendera Jenny Lexheds "Det räcker inte med kärlek"

2008-05-28 @ 07:56:00
Postat av: Fanny Veer

Hej hej! Fanny Veer heter jag. Jag pluggar filmvetenskap på Örebro Universitet och skriver just nu en B-uppsats om Sunes sommar. Temat är konstruktion av svenskhet, idyllisering, rollerna inom familjen Andersson samt manlighet i kris. Tänkte att ni kanske skulle tycka det var kul att läsa den. I så fall kan ni mejla mig. Ha det så bra! MVH/Fanny

2008-05-28 @ 09:20:36
Postat av: Annelie

Shoppade just loss på tre cd-böcker med sune/bert till dottern så hon har nåt nytt att lyssna på innan hon somnar. De andra vi har kan hon rabbla utantill...och böckerna är omlästa så det räcker.

2008-05-28 @ 09:21:18
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Jesper Sjölander

Jag älskade Sune när jag var liten. Eller mindre eller ja, är det ett tecken på hur gamla ni är eller hur gammal jag blivit? Berts Dagbok va den första boken som jag lyckades läsa hela boken utan att bli uttråkad. Lycka till med alla roligheter ni tar er för.



MVH Jesper Sjölander

2008-05-29 @ 22:46:58
URL: http://blog.hockeymusikalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0