Stockholm i dag

I dag åker jag till Stockholm med ett gäng 13-åringar och ska se musikalen SUNE igen.
Det blir min tredje föreställning.
Ska bli kul att se hur det har förändrats sen sist.
Det blir ju alltid mindre förändringar efter ett tag.
Och kallt är det ute..
Brrr..
Tycker INTE om vinter!
"Hellre tar jag mig själv i brasan än att se andra frysa" Gammalt djungelordspråk.
Anders är i Israel och badar i sol.
En del har det bra...
Andra har det mindre bra.
Och ytterligare andra har det alldeles för jävligt.
Och det är i grund och botten endast en fråga om val och inställning.

Tittade på Idol i går och kan inte låta bli att tycka att det saknas de där riktiga stjärnorna i år.
Eller är det jag som har missat nåt?
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hela spektaklet.
Lars är ju kul. Men är Idol en tävling som ska vara "kul"?
Det kanske det alltid har varit?
Det är i alla fall lite uppfriskande med nån som går utanför det vanliga och kör en egen grej - även om det kanske inte är nåt för Globen.
Eller är det det?
Kanske en final med Johan Palm och Lars - där de tävlar i vem som kan pricka in flest sura toner i samma låt?
Det kan ju vara lite udda om inte annat.
Personlighet tycks vara det som eftersöks i år.
Därför fick Sepideh åka hem i går.
Har hela tiden tyckt att hon aldrig har tagit åt sig av kritiken hon fått.
Om juryn säger till henne att hon borde tänka på nån av sina brister i sitt framförande så svarade hon:
"Men jag tyckte att jag var bra"
Det är väl så man aldrig lär sig nåt nytt.
Eller?

Kommentarer
Postat av: Kent-Åke Boström

Tänkte bara skriva en kort kommentar. Började läsa den på eftermiddagen och sträckläste igenom den. Kan bara hålla med folk som skrivit här att det är välldigt bra skriven och ger en väldigt bra bild om hur man känner när nånting händer plötsligt i sitt liv.

2008-11-01 @ 11:09:31
URL: http://www.kentabostrom.se
Postat av: Andreas

Lars var jättebra! Skönt med någon som har lite distans till tävlingen. Snygg kostym dessutom!

2008-11-02 @ 04:16:36
Postat av: Galowitch

Håller inte med. Men kommer antagligen få starta en egen blogg för att få förklara min syn på det hela. Jag har en mer "originell" syn på det, och tänker och resonerar inte som andra, pga av livserfarenheter.



Klart slut-varulvstjut.

2008-11-02 @ 05:44:06
URL: http://batcave.org
Postat av: Simon

Lars kommer ju från Karlskoga!! Synd att han åkte ut.

2008-11-16 @ 00:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0