Bokmässan 2008 avklarad.

Nu är årets mässa avklarad.
Det var lika kul som vanligt och i år var det lite extra kul av fler anledningar.
Dels för att fler av bloggar-kompisarna kom fram och sa hej.
Det var trevligt!
Tack - Fredriksson, Marcus, Liza och Boris (glömde jag nån nu?).
Det uppskattades - även om jag inte hann med att prata med er så mycket som jag gärna hade velat.

Och så var det roligt att få respons på "Prins Annorlunda" som känns spännande och ovant.
Jag visste inte om de skulle ha hunnit få några ex till bokmässan, så det blev en glad överraskning.
Dessutom så sålde den slut på mässan - så det var ju också lite roligt.

Och så var det kul med alla signeringar. I år var det bättre tryck på signeringarna än vad det brukar vara.
Och det var bra spridning på böckerna också. Det var inte "bara" Sune som såldes. Det var minst lika många Bert, Galna Gatan och till slut också Giraffen Staffan.
Skitkul!

Och så var det roligt att träffa vänner och bekanta i vimlet.
Och så var det några sanslöst roliga middagar.

och sen kom jag hem och var HELT slut!
All ork var borta.
Och det är fortfarande segt.
Det gråa regntunga vädret sitter även på insidan på nåt vis.

I går kom Expressens söndagsbilaga på besök. de ska skriva nåt om Prins Annorlunda om några veckor.
I dag är det räkningar och pappersarbete.
I morgon är det möten inför ett stot läsprojekt i stan.
Och möte om en ny musikal.

Och sen blir det fredag.

Tittade på Idol i går. Det kommer att bli kul under hösten att följa alla de här unga talangfulla på väg mot deras stora äventyr i musikindustrin.
Min favorit just nu är Lars. Han är för skön med sin egen stil!
Och han har hjärta.
Tycker jag.
Men jag är också helt säker på att det där kan svänga redan i morgon.
Som allt annat i livet.
Ibland är det upp och ibland är det ner.

Och det närmar sig premiär för SUNE musikalen!
Det känns spännande och inspirerande. Vi tror och hoppas att det ska fungera kanonbra att överföra vår lilla slyngel på musikalscenen.

Och nu över till nåt helt annat...
För en del är det hårt att vara ko...

För andra är det ganska lätt:







God afton.

Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Tack själv för några trevliga prat-stunder på bokmässan. Min sambo skrattade högt och ljuvligt när hon lästa vad Anders hade skrivit som "signering" i årets inköpta Sune-bok. Jag citerar: "Till Xxxxx med outhärdlig saknad från din hemlige älskare! Jag kommer till veckan som vanligt när han är på jobbet!". Då ska ni veta, ni som läser den här kommentaren, att det var ändå ganska "lindrigt" skrivit. Vi har böcker som är signerade på ett sätt som inte tål att bli offentligt.

Jag är också glad över att du och din fru signerade mitt exemplar av "Prins annorlunda". Återkommer med vad jag tycker om boken. Har några kapitel kvar att läsa. Men det jag läst hittills framkallar både skratt och tårar.

Tack och hej - Leverpastej.

Mvh, Boris.

2008-10-01 @ 16:49:18
Postat av: Fredriksson

Ja det var trevligt att snacka lite, jag var nästan lite orolig att jag inte skulle hinna, då det var fullt upp. Har aldrig varit på så många seminarier som nu:) Men skoj att höra om alla Era nya böcker oxå. Jag hoppas vi ses nästa år och kan ta ett längre snack då!

Glömde dessutom bort att köpa "Prins Anorlunda"! Men det ska jag göra längre fram! Kul kul!

Rock on, Sören!



Fredriksson

2008-10-01 @ 22:16:27
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Emelie

Åh, jag hittade aldrig Prins Annorlunda, vad typiskt. Men får leta rätt på den någon annanstans. =)

2008-10-01 @ 23:48:54
URL: http://eemeliie.blogg.se/
Postat av: liza

tack själv. ni förgyllde bokmässan!

kram

2008-10-02 @ 00:24:05
URL: http://liza.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag har inte hunnit sammanfatta mina fyra dagar på mässan, men tids nog kommer detta inlägg. Jag meddelar när så skett. :o)



Simma lugnt!

2008-10-02 @ 02:13:43
URL: http://tolkat.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

Eeeeh..jag såg er på fredagen..försökte samla mod för att gå fram för att hälsa fleeeera gånger....men som tuuuur var så varje gång..nästan..så stod någon där och pratade med er..puh..

(jag överdriver bara liiite)



Blyger är mitt mellannamn...(ibland..andra gånger är det Kaxig)



Nåväl, Prins Annorlunda hittade jag inte..och tyvärr får jag stå mitt kast och beställa den utan signering..



snyft



Ha det bra!



/A

2008-10-02 @ 10:51:35
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: martina, kosamlare

"tjena GRABBAR jag är också en ko" (eller hör jag fel ?)

lol

2008-10-02 @ 12:16:03
URL: http://oojsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0