Film är kul

Jag tycker att det är kul att se film.
Och det är kul att skriva manus för film och tv.
Och dessutom är det riktigt kul med filmaffischer.
I alla fall såna här som gör mig både förundrad och förbryllad.



Jag menar...intressant casting..?
Christina Schollin...
Harriet Andersson och Hans "rösten" Ehrnback.

Vad handlar den om?
Om vem är ormen?
Vet inte om jag vill veta förresten..

Oerhört...konstnärlig affisch...liksom...

Här kommer även ett näst intill lika obegripligt och roligt skivomslag (från katastrofala skivomslag)



Vem är Albert på bilden?
Och vem är Sven-Inge?
Och varför putar brallorna så mycket?
Och varför ger han henne blommor?
Och varför ser hon inte glad ut?
Och varför står hon bakom stenen? Eller står hon PÅ stenen?

Och varför står det en bikupa på bordet?
Och varför är texten mesigt röd så att man nästan inte kan läsa vad det står?
Och vad faaan menar de med: "Säg har du i dag ej en blomma?"
Det är bland de mest bisarra meningar jag någonsin har läst.


Älskar bilder som sätter igång fantasin.
Men det här kanske är i mesta laget?

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej! Jag har följt alla era böcker och framför allt kasettband sedan jag var 2-3 år. När ni var på bokmässan för ett par år sen var jag helt i extas och fick varenda bok, cdskiva och kassetband signerat av er.



Jag har en fråga. Jag har ett kasettband som heter nått i stil med "God jul sune och bert önskar sören och anders" eller nått. detta har vart min godnattsaga sedan jag var småbarn, mamma och pappa har aldrig behövt öppna en enda bok under hela min barndom. dock börjar kasettbandet bli lite... repigt och ljudet är nu 20 år senare ganska slitet.

finns det möjlighet att få det på mp3 eller nått? jag vill ju att mina barn ska få uppleva samma rofyllda kvällar ;)



kram lisa

2008-10-02 @ 23:47:38
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: Galowitch

Konst(igt)närligt var ordet! :D

2008-10-02 @ 23:50:23
Postat av: Galowitch

http://www.youtube.com/watch?v=5HsD9GFhUUE



he he he he :D

2008-10-03 @ 03:14:40
Postat av: Epi

En sjuk hjärnas verk :-)



SÅ konstig bild.........

2008-10-03 @ 12:08:51
Postat av: Fredriksson

Hmm den filmen vill jag se:) ha ha Som lite gillare av svensk gammal kultfilm så bjuder jag på Info om filmen tex att den total förbjöds i olika länder på grund av våld och sexscener. och i england visades den endast på porrbiografer. Det är ju med dåtidens skådespelarelit. fotografen Mac Ahlberg, sysslade med erotiska filmer innan han drog till USA för att bli filmfotograf på många blandade filmer, senast Snuten i Hollywood 3. Onögig info kanske men lite kul:) Omslaget är lika roligt som konstigt:)

Fredriksson

2008-10-03 @ 17:15:39
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha, det där skivomslaget var kul!!



Jag träffade dig och Anders på bokmässan förra veckan, tycker att ni är hur bra som helst! Lyssnade på kassettband med Sune redan när jag var jätteliten (är 20 nu) och jag har läst massor av Sune, Bert och Tuva-Lisa böcker. Julkalendern med Sune är för övrigt en av de allra bästa kalendrarna någonsin! Jag ska läsa nya Suneboken snart också, den verkar jätterolig, speciellt eftersom den utspelar sig på bokmässan.



Tack för allt ni gjort, ni är underbara!

Kram från Anna

2008-10-03 @ 22:06:36
URL: http://dagenslat.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0