Föreläsning

I går höll jag en föreläsning på mässan i Älvsjö.
Det var kul och spännande att  prata om nåt helt annat än författarskapet. Man kan väl säga att jag inte har samma vana vid att prata om andra saker.
Det hela var ett arrangemang från tidningen Föräldrakraft där jag skriver små krönikor om smått och stort i livet.
Handikappade i samhället. det är ett ämne som ligger mig varmt och hjärtat.

Efter det var jag på möte med Sune musikalen - och Anders spelade in en liten reklamsnutt som ska användas i "Lugna Favoriter" under nästa vecka.
Sen tittade vi på lite repetitioner med de fantasiska barnen som ska spela Sune och Niccolina (Sunes nya kärlek...)
Och så fick vi äta av Anna Books annanas-paj.
Hon fyllde år och bjöd alla som vilel och orkade äta. Gott och onyttigt var det.

Sen planerade jag och Anders lite under resan hem till Örebro igen.
Väl hemma var det bara att bänka mig vid TV:n för att se på Idol.
Årets program, enligt mig.
Jag var med i den där juryn som röstade fram årets Tv-program och sånt i "Kristallen".
Men det vette fan om det blev som jag röstade...

Jag gillar Idol och kan inte efter alla dessa år sluta förundras över hur lite självinsikt vissa människor har som söker till programmet.
Visst finns det ett antal som går dit och söker för att de VET att de har extremt dåliga röster. Som en kul grej.
Men såna som kommer dit och på fullaste allvar tror att de kan sjunga - och så låter det som..bajs.
Det är underligt.



Kommentarer
Postat av: Helena

Vad trist :-( jag måste ha missat dig på älvsjömässan i går, hade varit kul att höra dig/din föreläsning! :-)



Ps; såg du elrullen me musik- och värsta discobelysningen,hihihi coool!!!!



Kramiz

2008-09-12 @ 05:46:27
Postat av: Kerstin

Det är väl det där fenomenet att man låter på ett speciellt sätt inne i sitt eget huvud och ett annat i utanför-öronen, som när man lyssnar på sig själv på film eller bandspelare och ryser av olust.



Men det är ju faktiskt inte så svårt att spela in sig själv idag med musik och hela alltet och sen lyssna. Och fråga sig själv:-Låter jag som Carola eller vem det nu vara månde? Näe! Ok! Då går TV inför hela svenska folket "fetbort"!



Fast...Allt verkar ändå inte bara handla om röst utan mycket om utstrålning. Vi har ju en stor artist i Sverige som jag inte tycker sjunger så himla bra och det är Lill-Babs. Men hon kan verkligen "leverera" och har värme och närvaro. Håkan Hellström är ett till exempel. MA Numinen inte att förglömma. :o)



Så kanske kanske man ändå kan ha en chans i idol...

2008-09-12 @ 09:36:41
Postat av: Fia

En av mina kollegor har en son som är gravt utvecklingsstörd, och hon berättar ofta om den oro hon känner när hon vet att han inte kommer att kunna klara sig utan hjälp som vuxen. Hon vill finnas till för honom hela tiden, samtidigt som hon önskar att han ska nå en nivå där han kan få bli lite självständig. Det är svårt att lösa livet så att han får samma upplevelser som sina syskon och jämnåriga kompisar. Han får tex inte flyga eftersom det är för ansträngande för hjärtat, och han blir väldigt trött när de invanda rutinerna förändras, så det är svårt att ge upplevelser i form av resor.

2008-09-12 @ 13:50:00
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0