Nyttig mat

Det är viktigt att äta rätt. Vi lär oss detta från att vi är små.
Sen hjälper våra lokala handlare till. De låter oss få veta vad som är en variationsrik och nyttig kost...



I dag är det en förberedande dag inför en föreläsning som jag har i morgon i Älvsjö.
Jag funderar fortfarande på vad jag ska prata om. 
Men det brukar på nåt konstigt sätt alltid lösa sig ändå. Jag vet inte hur det går till.
Jag och Anders har varit ute och pratat för folk i 25 år.
Ytterst sällan har vi använt oss av manus.
När vi har gjort det har vi i alla fall glömt att hålla oss till det.
Troligen ska jag prata om just detta. Att det inte går att planera.
Livet händer som det gör i alla fall. 
Och vad är det som har fått oss att tro att vi kan få garantier från livet?
Jag tror att vi behöver träna oss i att leva i en större ovisshet.
Det är bara då vi kan upptäcka nya saker om oss själva och andra.



 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh du har så rätt. Själv får jag nippran bara av att tänka på att kliva fram och prata inför okända människor. Men jag tror att jag skulle må himla bra om jag gjorde det :) Rolig sida du har, jag tittar in lite då och då :) Ha en skön kväll!

2008-09-09 @ 16:01:35
URL: http://camillasrum.blogspot.com
Postat av: Fia

ICA:s hälsoprofil verkar ju helschysst!

2008-09-09 @ 21:24:50
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Fredriksson

Äntligen!!! Nu kan jag med gott samvete dricka öl till matchen imorgon och hävda att det faktiskt är nyttigt, tror de mig inte så hänvisar jag bara till Din blogg och de kan skåda sanningen:)

Fredriksson

2008-09-09 @ 22:08:59
URL: http://filmbyran.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Tur att jag inte är så mycket för öl, risk finns ju att man blir nyttig.

/P

2008-09-10 @ 15:10:43
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jasså! Nu fattar jag varför min kära sambo ratar grönsaker men gärna dricker öl ;-)

2008-09-14 @ 14:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0